مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور در امور فرهنگی از نگرش‌های منفی در ورود گردشگر به ایران انتقاد کرد و گفت که باید جریان‌های فرهنگی که در تقابل با گردشگری قرار دارند، اصلاح شوند.

حسام الدین آشنا

حسام‌الدين آشنا در گفت وگو با ايسنا افزود: در شرايطي كه برخي هنوز معتقدند هر فردي كه به كشور وارد مي‌شود، ممكن است جاسوس باشد و فرهنگ مان را آلوده كند و به همين دليل بايد تحت نظارت شديد باشد، سازمان ميراث فرهنگي به تنهايي نمي‌تواند در جذب انبوه گردشگر به كشور موفق شود.

وي كه براي نخستين‌بار طي سال‌هاي گذشته به موضوعات مرتبط با سازمان ميراث فرهنگي ورود كرده، همچنين درخصوص وضعيت صنايع‌دستي در كشور گفته كه قاچاق وسيع صنايع‌دستي به ايران از چالش‌هاي مهم كشور است.

حسام‌الدين آشنا با انتقاد از ناهماهنگي‌هاي موجود در سازمان ميراث فرهنگي گفت: واقعيت آن است كه ما با سازماني مواجه هستيم كه هنوز يكپارچگي در آن حاصل نشده و اين بزرگ‌ترين مشكل سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري است. به گفته مشاور رئيس‌جمهور، تلاش رئيس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري ايجاد پيوند ارگانيك بين سه پاره‌ اين سازمان بود كه اميدواريم موفق شود چون اگر اين اتفاق رخ دهد، ديگر نبايد شاهد بود كه يك بخشِ اين سازمان با هزينه بخش ديگر تقويت يا بخش ديگر اين سازمان كمتر ديده شود. آشنا به موضوع برجام نيز اشاره كرده است.

به گفته او، اتفاقات بزرگي در حال رقم خوردن است. با توجه به رفع تحريم‌ها و عبور تدريجي از ايران‌هراسي در سطح جهان، اين آمادگي به مرور در كشور ايجاد مي‌شود كه پذيراي ميليون‌ها گردشگر باشيم. اما پذيرش گردشگر نه فقط نيازمند هتل، ناوگان هوايي و سيستم بانكي قابل اعتماد است كه بيشتر به تغيير فرهنگ گردشگرپذيري كشور وابسته است. مشاور حسن روحاني تأكيد كرد: تغيير فرهنگ دروني كشور مطابق با سياست‌هاي ترسيم شده براي جذب گردشگر بايد اتفاق بيفتد.

او گفت: بيشترين سهم گردشگري ايران از سفرهاي زيارتي و راهيان نور است كه در سال حدود 5ميليون نفر در قالب كاروان‌هاي راهيان نور از مناطق جنگي كشور بازديد مي‌كنند، پس ظرفيت گردشگري در ايران وجود دارد، اما بايد فرهنگ‌ گردشگري‌ را اصلاح كنيم.

کد خبر 326388

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha