چهارشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: بیسکویت شطرنجی را می‌توانید برای ایام عید نوروز تهیه کنید.

آشنایی با روش تهیه بیسکویت شطرنجی
  • مواد لازم خمیر بیسکویت :


کره يك لیوان (225 گرم)

شکر يك لیوان

تخم مرغ يك عدد

وانیل يك قاشق چاي‌خوري

آرد دو و دوسوم لیوان

نمک يك چهارم قاشق چاي‌خوري

بیکینگ پودر يك دوم قاشق چاي‌خوري

  • طرز تهیه:


کره و شکر را 3 دقیقه با همزن بزنید و بعد تخم مرغ و وانیل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. مواد خشک را الک کرده و به مخلوط اضافه کنید (ورز ندهيد و زياد مخلوط نكنيد) و بعد خمیر را به سه قسمت تقسیم کنید.

هر قسمت را به شکل یک مستطیل روی کاغذ روغنی قرار داده و به کمک کاغذ با قل دادن روی کاغذ آن را استوانه‌ای کنید.

قطر استوانه را بسته به سلیقه خود بزرگ یا کوچک بگیرید. بعد کاغذ روغنی را دور خمیر بپیچید و طرفین استوانه را هم کاملا ببندید.

برای 3 ساعت و یا تا سه روز توی یخچال نگهداری کنید. (و یا در فریزر برای یک ماه. اما برای برش باید 10 دقیقه تا یک ربع بگذارید در دمای محیط بماند)

{ خمیر ر می توانید توی نایلون‌های گلدار زیبا رول کنید و دو طرفش رو روبان بپیچید و بعد فریز کنید و به آنهایی که دوست داريد هدیه بدهید}

با همین خمیر می‌شود مدل‌های مختلف بیسکویت را درست کرد.

  • بیسکویت شطرنجی:

برای ساختن بیسکویت شطرنجی شما به دو رنگ خمیر نیاز دارید پس خمیر را نصف کنید و نصفش را با 2 قاشق غذاخوري پودر کاکائو و 2 قاشق غذاخوري شیر مخلوط کنید.

من از خمیرم شش تا گلوله یک اندازه از هر رنگ درست کردم . سایزش دیگر دست خودتون است. ولی برای هر رول باید 6 تا سفید و 6 تا قهوه‌ای داشته باشید. حالا با دست روی سطح هر کدام از گلوله‌ها را رول کنید تا به قطر و طول دلخواه برسید. (سايز همه آن‌ها دست خودتون است که بخواهید ریز یا بزرگ درستش کنید.

گلوله يك اندازه درست كرده و ميله‌اي باز كنيد.بیسکویت شطرنجی

رنگ‌ها رو یکی در میون کنار هم بذارید. یعنی یه قهوه‌ای یه سفید یه قهوه‌ای

حالا ردیف بعدی را عکسش عمل کنید یعنی یه سفید یه قهوه‌ای یه سفید. دقت کنید که باید سفید بالای قهوه‌ای قرار بگیرد و بالعکس

حالا برای ردیف سوم دوباره یه قهوه‌ای یه سفید یه قهوه‌ای

خوب این کار تمام شده . دقت کنید که هر استوانه را دقیقا روی زیری قرار دهيد. شما می‌توانید در همین مرحله کار را تمام کنید و بگذاريد درون یخچال برای 3 ساعت و یا دنباله کار را با من ادامه بدهید.

حالا میخواهیم یه حاشیه یا بردر برای بیسکوییت‌هايمان درست کنیم که شکل شطرنجیش نمایانتر بشود. توجه داشته باشید که رنگ بردر یا حاشیه باید خلاف رنگ هسته مرکزی باشه. اگه هسته بیسکویت قهوه‌ای رنگ است. پس ما بردر رو سفید میگیریم. خمیر را به ضخامت 2 یا 3 میل باز کنید ( هر چه نازکتر بهتر) و خمیر بیسکویت شطرنجی رو رويش قرار بدهید.

من از شروع تا پایان ، تمام مراحل را با کاغذ روغنی انجام دادم. یعنی باید همواره کاغذ روغنی زیر خمیر باشد. پس حالا با کمک کاغذ روغنی شروع به رول کردن می‌کنیم.

البته رول کردن اصطلاح درستی نیست چون ما داریم شکلش رو مکعب مستطیلی حفظ می کنیم. پس هر بار خمیر را روی یک وجه روی خمیر می‌پیچانیم تا به ضلع آخر برسیم. بعد اضافی‌های خمیر را بریده و کاغذ را دورش کاملا می‌پیچیم و برای حداقل 3 ساعت توی یخچال می‌گذاریم.

بعد با کارد تیز به ضخامت نیم سانت می‌بریم. و در فر 190 سانتیگراد 375 فارنهایت برای 10 دقیقه قرار می‌دهیم ( فر هم که مثل همیشه کاملا باید گرم باشد)

شما عکسش رو هم می‌توانید انجام دهید که دو رنگ داشته باشید. اینبار هسته مرکزی سفیداست پس بردر قهوه‌ای رنگ شده است . من چون عاشق شکلاتم این بیسکویتها را خیلی دوست دارم. زیاد شیرین نیست و ترد و خوشمزه است. می‌توانید یک روز خمیرش را درست کنید و یک روز دیگر بپزیدش پس زیاد خسته نمی‌شوید.

http://jadoykalamat.ir

کد خبر 326202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha