پنجشنبه ۵ مهر ۱۳۸۶ - ۱۸:۰۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه در پایتخت بولیوی با همتای بولیویایی خود در کاخ ریاست جمهوری مذاکره کرد

دکتر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه در بدو ورود به لاپاز پایتخت بولیوی در میدان اصلی شهر لاپاز مورد استقبال گرم و گسترده مردم این شهر که در این میدان تجمع کرده بودند، قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی "ایرنا"، تعداد زیادی ازمردم شهر لاپاز با حضور در دو طرف مسیرحرکت خودروی رییس جمهوری اسلامی ایران، در حمایت از سیاست‌های دکتر احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران شعار می‌دادند.

درمیدان اصلی لاپاز و کاخ ریاست جمهوری اوو مورالس جمع کثیری از مردم تجمع کرده بودند و درحمایت از رییس جمهوری ایران و درمخالفت با سیاستهای دولت آمریکا شعار می‌دادند. "ایران و بولیوی برادرند" ، "ایران وبولیوی یک قلب دارند" ، و" رییس جمهور ایران به بولیوی خوش آمدید" از جمله شعارهای مردمی بود. در مراسم استقبال، گروههای موسیقی سرود ملی دو کشور را می‌نواختند، و مردم پرچم بدست برای رییس جمهوری اسلامی ایران ابراز احساسات می‌کردند.

مذاکرات دو رییس جمهور در کاخ ریاست جمهوری صورت گرفت و پس از مذاکرات مشترک هیات‌های عالیرتبه دوکشور سند همکاری امضا شد.

شهروند افتخاری‌ بولیوی
در همین حال، شهردار لارپاز (پایتخت‌ بولیوی) نیز در‌ مراسمی‌ ویژه‌؛ رئیس‌ جمهور کشورمان‌ را میهمان‌ و شهروند افتخاری‌ بولیوی‌ اعلام‌ کرد و کلید این‌ شهر را به‌ وی‌ تقدیم‌ کرد‌. 
به گزارش واحد مرکزی خبر احمدی‌ نژاد‌ پس‌ از ورود به‌ پایتتخت‌ بولیوی‌ از جانب‌ خوان‌ دل‌ گانادو شهردار لاپاز میهمان‌ و شهروند افتخاری‌ اعلام‌ شد و وی‌ به‌ صورت نمادین‌ کلید شهر را به‌ وی‌ تقدیم‌ کرد

کد خبر 32587

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز