همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه از ارائه برنامه زمانبندی مشترک برای گسترش همه جانبه روابط ایران و عمان خبر داد و گفت: سقفی برای گسترش رابطه با عمان قائل نیستیم و روابط مان در همه حوزه ها گسترش خواهد یافت.

ظریف بن‌علوی

به گزارش ایرنا، محمد جواد ظریف در نشست خبری مشترک با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان گفت: عمان همکار خوب و قابل اعتمادی برای جمهوری اسلامی ایران بوده و ما این روابط را که به نفع منطقه و صلح و امنیت بین‌المللی است، در همه حوزه‌ها ادامه خواهیم داد.

ظریف خاطرنشان کرد: ما سقفی برای رابطه با عمان قائل نیستیم و روابط دو کشور در همه حوزه‌ها گسترش خواهد یافت.

رئیس دستگاه دیپلماسی، احداث خط لوله گاز، هوانوردی، بازرگانی، تسهیل روادید تجاری و بازرگانی، زمینه‌سازی برای سرمایه‌گذاری دو کشور و همچنین سرمایه‌گذاری مشترک ایرانی عمانی و سرمایه‌گذاری مشترک با طرف‌های خارجی را از محورهای گفت‌وگوهای دو طرف در دیدار امروز ذکر کرد.

ظریف ادامه داد: بعد از گفت‌وگوهای هیات عمانی با ریاست جمهوری، رئیس دفتر رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی، وزرای نفت، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی گفت‌وگو خواهند داشت و در پایان سفر جدول زمانبندی ارائه خواهد شد.

وی اضافه کرد: نتیجه گفت‌وگوهای هیات عمانی در پایان سفر به صورت برنامه زمانبندی مشترک برای گسترش همه جانبه روابط ارائه خواهد شد و ما در آینده‌ای نزدیک شاهد تاثیر آن بر روابط دو کشور و همچنین زمینه‌سازی برای روابط راهبردی خواهیم بود.

وزیر امور خارجه در بخش دیگری از اظهارات خود ضمن ابراز خرسندی از میزبانی هیات عالیرتبه عمانی اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که امروز در تهران میزبان هیات عالیرتبه عمانی هستیم. برادر عزیزم جناب آقای یوسف بن علوی وزیر محترم خارجه عمان، وزیر تجارت، رئیس هیات سرمایه گذاری عمان، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس بانک مسقط و دوستانی از وزارت خارجه میهمان ما هستند.

ظریف با تاکید بر این که این سفر نشان دهنده اهمیتی است که دو کشور به تقویت روابط دوجانبه می‌دهند، تصریح کرد: روابط ما با عمان در منطقه مثال زدنی و نمونه است. دولت و مردم ایران از دولت و مردم عمان برای حضور و مشارکت فعالشان در روابط دوجانبه، منطقه‌ای و چند جانبه مشترک بسیار خرسند هستند.

ظریف گفت: ما از سلطان و دولت عمان برای نقش بسیار فعال و مثبتی که در حل و فصل پرونده هسته‌ای داشته‌اند همواره سپاسگزار بوده و هستیم.

کد خبر 325762

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha