پنجشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

بررسی تبصره‌های بودجه سال ۹۵ شهر تهران طبق هرسال باعث شد تا اعضای شورای شهر تهران در نوبت عصر روز سه‌شنبه نیز تشکیل جلسه دهند.

آنها در نوبت عصر دويست و سي و نهمين جلسه 21تبصره از 39تبصره پيوست به لايحه بودجه 95شهرداري تهران را با حضور شهردار و معاونينش به تصويب رساندند.مهدي چمران در شروع جلسه شوراي شهر تهران به بحث مربوط به تبصره يكم كه به موضوع واريز تمامي وجوه درآمدي واحدها و مناطق وابسته به شهرداري به خزانه اختصاص دارد، اشاره كرد و افزود: عده‌اي مي‌گويند شهرداري تهران جز يك خزانه بيشتر ندارد و هر درآمدي در شهرداري بايد به اين خزانه واريز شده و به سازمان‌ها برگشت داده شود.

رئيس شوراي شهر تهران گفت: كاري كه شهرداري تهران انجام مي‌دهد با دولت متفاوت است؛ در شهرداري براي سازمان‌ها حساب خزانه‌اي باز شده كه از آن حساب زيرنظر معاونت مالي و اداري به‌عنوان جزئي از خزانه و با اجازه از اين معاونت برداشت مي‌كنند. به گفته وي اين تدبير براي جلوگيري از پيچيدگي در امور و كارهاي شهرداري است و موضوع سود نيز دخيل نمي‌شود و بحث درآمدهاي روزانه مطرح است.

احمد دنيامالي يكي از موافقان‌ با تبصره يكم بود. عليرضا دبير نيز به‌عنوان رئيس كميسيون برنامه و بودجه‌ اينطور گفت كه تبصره يك به‌مدت ۱۰سال در تبصره‌هاي بودجه گنجانده شده و براساس آن تمام حساب‌هاي درآمدي شهرداري توسط مديران ارشد شهرداري نظارت مي‌شود. به گفته وي راه ديگر آن است كه همه درآمدها به‌حساب خزانه كل شهرداري واريز شود كه به زمان نياز دارد تا شهرداري تهران مثل خزانه كل دولت عمل كند.

اسماعيل دوستي اما از مخالفان اين تبصره بود و عقيده داشت آنچه قرار است هزينه شود نبايد به خزانه بيايد. در ادامه دبير پيشنهاد داد مفاد قانوني مربوط به محدوديت‌هاي قانوني شهرداري براي اجراي پروژه‌هاي فاقد در اين تبصره، در آن گنجانده شود. اشاره وي به اين بود كه هيچ پروژه‌اي ميان سال بدون مصوبه شورا اجرا نشود. پس از اين تبصره يكم به تصويب رسيد و عليرضا دبير تبصره‌هاي بعدي بودجه سال ۹۵ را قرائت كرد كه آنها را در جدول زير مي‌خوانيد. برخي از اعضا نيز نسبت به بعضي از موارد توضيحات يا پيشنهادهايي را ارائه كردند‌.

جدول

کد خبر 325528

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha