همشهری آنلاین: وزیر نفت قطر از توافق با همتایان عربستانی، ونزوئلایی و روس خود در خصوص کاهش تولید نفت خام خبر داد.

نفت

به گزارش ايرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد صالح الساده وزیر نفت قطر گفت که وزیران نفت عربستان، قطر، روسیه و ونزوئلا در نشستی مشترک که امروز (سه‌شنبه 27 بهمن) در دوحه برگزار شد، توافق کردند که در صورت موافقت دیگر تولید کنندگان مهم نفت خام، میزان تولید این کالای مهم راهبردی در سطح ماه ژانویه (دی/بهمن) باقی بماند.

این نشست با حضور وزیران نفت عربستان، روسیه، ونزوئلا و قطر پشت درهای بسته در دوحه برگزار شد.

به گزارش رویترز تصمیم کاهش تولید که در نشست چهارجانبه دوحه با هدف چاره اندیشی در قبال افزایش عرضه جهانی اتخاذ شد، مشروط به توافق دیگر تولید کنندگان مهم نفتی از جمله ایران خواهد بود.

نشست امروز وزیران نفت عربستان، روسیه، قطر و ونزوئلا بلندپایه‌ترین نشست طی ماه های گذشته است که با هدف تصمیم گیری درباره مهار سیر نزولی قیمت نفت برگزار می‌شود.

علی النعیمی، وزیر نفت عربستان اعلام کرد که نگه داشتن میزان تولید در سطح ماه ژانویه کفایت می‌کند و گام‌های بعدی برای تثبیت بازار در ماه‌های آتی اتخاذ خواهد شد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که دیگر تولید کنندگان نفت نیز این پیشنهاد را بپذیرند.

ائولوخیو دل پینو وزیر نفت ونزوئلا نیز از ادامه مذاکرات مربوط به کاهش میزان تولید با ایران و عراق در روز چهارشنبه خبر داد.

نشست دوحه در حالی برگزار می‌شود که بهای جهانی نفت خام طی بیش از 18 ماه گذشته روز به کاهش داشته و برای نخستین بار طی بیش از یک دهه گذشته به زیر بشکه‌ای 30 دلار رسید.

کد خبر 325361

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha