دوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
۰ نفر

فهیمه پناه‌آذر: نخستین جلسه شورای صنفی اکران پس از جشنواره فیلم فجر برگزار و در آن رأی به آغاز نمایش عمومی ۳فیلم جدید صادر شد.

«من سالوادور نیستم» یکی از گزینه‌های اکران نوروزی است.

مهم‌ترين خبر اما در آستانه ورود به آخرين‌ماه سال، مشخص شدن فهرست فيلم‌هاي حاضر در اكران نوروز‌95 است كه به‌نظر مي‌رسد تكليف آن در نخستين هفته اسفند و پس از آماده شدن آيين‌نامه شوراي صنفي نمايش سال آينده روشن مي‌شود.به گزارش همشهري، حسين مهكام كه در مقام فيلمنامه‌نويس فيلم‌هايي چون «برف»، «بيست»، «هيچ»، «چهارشنبه 19ارديبهشت» و... را در كارنامه دارد، از صبح آخرين چهارشنبه بهمن نخستين تجربه كارگرداني خود را روي پرده مي‌بيند. رامبد جوان، هنگامه قاضياني، شاهرخ فروتنيان، حسين پاكدل و... بازيگران «آزادي مشروط» هستند كه در جشنواره سي و سوم رونمايي شد و حالا پس از يك سال اكران عمومي مي‌شود.

«منو كجا مي‌بري؟» به كارگرداني حميد زرگرنژاد هم ديگر فيلم تازه اكران است كه در گروه اريكه‌ايرانيان روي پرده مي‌رود. بهروز افخمي فيلمنامه را نوشته و سعيد راد، امير جديدي، سعيد داخ و هدي زين‌العابدين بازيگران اصلي فيلم هستند. منو كجا مي‌بري؟ نخستين بار در بخش نگاه نو جشنواره سي و دوم به نمايش درآمد و در بخش‌هاي بهترين فيلمنامه، بازيگر مرد و فيلمبرداري نامزد دريافت جايزه شد. جديدي براي اين فيلم جايزه بهترين بازيگر مرد را برد.

«تا آمدن احمد» به كارگرداني صادق صادق‌دقيقي هم از صبح چهارشنبه 28بهمن در گروه آزاد به نمايش عمومي درمي‌آيد. فيلم كه سال گذشته در جشنواره اكران شد و نمايش آن چندبار به تعويق افتاده، داستاني دفاع‌مقدسي دارد و جزيره خارك را در روزهاي جنگ به تصوير مي‌كشد. افسر اسدي، مهدي فقيه، پرهام دلدار و حسين قفلي بازيگران اصلي تا آمدن احمد هستند كه فيلمنامه آن را پروانه مرزبان و عبدالجبار دلدار نوشته‌اند.

بلافاصله پس از پايان جشنواره فيلم فجر، نمايش «كوچه بي‌نام» هاتف عليمرداني در گروه سينمايي آزادي آغاز شد. باران كوثري، فرهاد اصلاني، پانته‌آ بهرام، فرشته صدرعرفايي و امير آقايي بازيگران اين فيلم هستند كه ابتدا قرار بود پيش از جشنواره روي پرده برود اما تهيه‌كننده و پخش‌كننده ترجيح دادند آن را در فضايي آرام‌تر به نمايش عمومي بگذارند. كوچه بي‌نام از فيلم‌هاي بحث‌انگيز جشنواره پارسال بود.

  • چند پيش‌بيني براي اكران نوروز

همزمان با نمايش فيلم‌هاي تازه، رايزني براي اكران نوروزي ادامه دارد و «من‌سالوادور نيستم» منوچهر هادي يكي از گزينه‌هايي است كه از هفته آينده با هدف پيوستن به فهرست فيلم‌هاي نوروزي روي پرده مي‌رود. گفته مي‌شود تلاش‌ها براي رساندن «رسوايي2» مسعود ده‌نمكي به مهم‌ترين موعد اكران آغاز شده و انتظار مي‌رود تا پايان هفته اول اسفند 5گزينه نهايي اكران نوروزي مشخص و معرفي شوند.

  • فيلم‌ها همچنان مي‌فروشند

در ميان فيلم‌هاي در حال اكران، كوچه بي‌نام در 3روز اكران در تهران 130ميليون تومان فروخته و اكران شهرستان آن تا چند روز ديگر شروع مي‌شود. «محمد رسول‌الله(ص)» مجيد مجيدي هم ركورد 6‌ماه نمايش را به نام خود ثبت كرده و اكران آن همچنان ادامه دارد، تا امروز به فروش 15ميلياردي رسيده و به‌نظر مي‌رسد بدون سرگروه تا پايان سال روي پرده خواهد ماند.

«در مدت معلوم» وحيد اميرخاني در 60روز اكران به فروش يك ميليارد و 720ميليون توماني در تهران رسيده و در شهرستان‌ها 900ميليون تومان فروخته است. «شكاف» كيارش اسدي‌زاده در 45روز اكران در تهران 510ميليون تومان و در گيشه شهرستان 160ميليون تومان فروخت. فروش «خبر خاصي نيست» در آستانه رسيدن به مرز 450ميليون تومان است و «بيداري» فرزاد موتمن در 3هفته تنها 100ميليون تومان فروخته است. «نقش نگار» علي عطشاني هم كه با سر و صداي زياد روي پرده آمد، در هفته سوم نمايش مرز 300ميليون تومان را در تهران و شهرستان‌ها پشت سر گذاشت.

کد خبر 325260

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha