درحالی‌که دیوان عدالت اداری شیوه کنونی سازمان سنجش برای اعمال تنها نمرات سال سوم دبیرستان به‌عنوان سوابق تحصیلی در کنکور را غیرقانونی دانسته و رأی به ابطال آن داده است، رئیس سازمان سنجش برای اجرای این رأی شرط گذاشت.

ابراهيم خدايي روز گذشته و در مراسم تقدير از برگزيدگان المپياد علمي دانشجويي كشور و نفرات برتر كنكور سراسري ۹۴ گفت: « اگر مجلس تفسير جديدي از تأثير ۲۵ درصدي سوابق تحصيلي در پذيرش دانشجو ارائه نكند، رأي ديوان عدالت اداري را اجرا مي‌كنيم.»

مشروط اعلام كردن تمكين از رأي ديوان عدالت توسط خدايي در حالي است كه اجراي مصوبات اين ديوان الزامي است و اگر فرد يا نهادي نسبت به آن اعتراض داشته باشد بايد روال قانوني را طي كند.آنچه اكنون رئيس سازمان سنجش درباره كسب تكليف از مجلس اعلام كرده مي‌تواند مسير اين سازمان براي تغيير يا ابطال رأي ديوان عدالت اداري باشد اما براساس قانون هم‌اكنون اجراي اين مصوبه الزامي است. در چنين شرايطي وضعيت سهم سوابق درسي در كنكور آينده در ابهام است.

داوطلبان كنكور و خانواده‌هاي آنان بلاتكليف و نگران هستند كه آيا سابقه تحصيلي امتحانات نهايي پايه سوم دبيرستان در كنكور سال آينده تأثير خواهد داشت يا خير.

رئيس سازمان سنجش هم اين نگراني را تأييد مي‌كند، چه اينكه روز گذشته به خبرنگاران گفت:« اين موضوع انعكاس زيادي در بين داوطلبان داشت. در عرض چند دقيقه پس از انتشار اين خبر، حدود ۷۰۰ نظر براي اين خبر گذاشته شد كه من تقريباً ۸۰ درصد آنها را خواندم و متوجه شدم كه نگراني‌هاي بسياري در اين زمينه ميان داوطلبان وجود دارد.»

او تأكيد مي‌كند كه رأي ديوان عدالت اداري حكم قانون را داشته و لازم‌الاجراست ولي اما و اگر‌هايي را هم مطرح مي‌كند: «اما برداشت شوراي سنجش و پذيرش دانشجو اين بود كه تأثير سوابق تحصيلي بايد از 25درصد شروع و به تناسب تحت پوشش قرار گرفتن امتحانات نهايي افزايش يابد. به‌دليل آنكه صرفا سوابق تحصيلي يك سال از دوره متوسطه را داشتيم، تأثير آن در پذيرش دانشجو را 25درصد اعلام كرديم و در نتيجه با توجه به اختلاف برداشت از قانون با امضاي وزير علوم كه رياست شوراي سنجش و پذيرش دانشجو را نيز بر عهده دارد، استفساريه‌اي را به مجلس ارائه كرديم و اگر تفسير ديگري از اين قانون توسط مجلس ارائه نشود، رأي ديوان عدالت اداري را به همان صورتي كه مصوب شده اجرا خواهيم كرد.»

پيش از اين حجت‌الاسلام منتظري رئيس ديوان عدالت اداري تأكيد كرده بود كسي نمي‌تواند اجراي رأي اين ديوان را به تأخير بيندازد، حالا بايد منتظر ماند و ديد اين اظهارات رئيس سازمان سنجش چه واكنش‌هايي خواهد داشت؟

کد خبر 325153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha