همشهری آنلاین: سازمان ملل به کشورهای درحال توسعه توصیه کرده برای دستابی به سرمایه گذاری بیشتر وتغیراتی تکنولوژیکی سریعتر ،سیاست های اقتصادی پویاتری اتخاذ کنند.

به گزارش منابع خبری گزارش سال 2006 تجارت وتوسعه که با عنوان "همکاری بین المللی وسیاستهای داخلی برای توسعه "توسط کنفرانس تجارت و توسعه  سازمان ملل(آنکتاد) منتشر شده تاکید کرده که کشورهای درحال توسعه باید به طور فعال برای گسترش و تقویت شرکت های داخلی دخالت کنند.

در گزارش آنکتاد همچنین آمده است کشورهای درحال توسعه در خصوص راهای بهبود اقتصادهایشان نباید توسط مقررات تجاری بین المللی یا توسط شرایط تحمیلی وام دهندگان بین المللی محدود شوند.

طبق این گزارش کشورهای درحال توسعه دیگر نباید شیوه دست بسته ای که در دهه های 1980 و 1990 توسط نهادهای برتون وودز برای واگذار کردند امور اقتصادی به طور کامل به اقتصاد بازارتوصیه می شد را دنبال کنند.

 گزارش آنکتاد تکید کرده که کشورهای درحال توسعه باید شرایط و فضای اقتصادی خود را به یک روند پویا رشد اقتصادی و تغییرات ساختاری که در بلند موجب ایجاد اشتغال و افزایش استانداردهای زندگی می شود تبدیل کنند.

برای تحقق این امر کشورهای درحال توسعه باید موضع فعالی در سیاست های کلان اقتصادی و سیاست های صنعتی اتخاذ کنند تا بتواند سرمایه گذاری بخش خصوصی و نوسازی تکنولوژیک را تسریع نمایند و خلاقیت نیروهای بازار را تحرک بخشند.

کد خبر 3251

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز