شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۶
۰ نفر

قیمت طلا و ارز طی روزهای اخیر رویه معکوس نسبت به یکدیگر در پیش گرفته‌اند. بازار ارز یک هفته‌ای می‌شود که در مدار نزولی گام بر می‌دارد.

بهاي دلار كه تا بالاي 3600تومان پيش رفته بود، هفته گذشته به محدوده 3500 تومان كاهش يافت و روز گذشته در آغاز هفته جديد وارد كانال 3400 تومان شد. در بازار طلا اما افزايش قيمت جهاني فلز زرد رنگ شرايط ديگري را رقم زده است تا بهاي انواع مسكوكات و طلا در مدار صعودي گام بردارد.

رشد قابل توجه بهاي جهاني طلا تا 1237دلار در هر اونس موجب شد تا قيمت سكه تمام‌بهار آزادي به بالاي يك ميليون تومان و بهاي طلاي 18عيار به بالاي 100هزار تومان صعود كرد. بر اين اساس بهاي سكه بهار آزادي روز گذشته به يك‌ميليون‌و4 هزار تومان رسيد و هر گرم طلاي 18عيار با قيمت 102هزار تومان معامله شد. اين در حالي بود كه هر دلار آمريكا در سامانه سنا به قيمت 3هزار و 498 تومان به ثبت رسيد. پس از اجرايي شدن برجام و آزادسازي ارزهاي بلوكه شده ايران، شرايط براي عرضه بيشتر ارز به بازار فراهم شده و بانك مركزي نخستين گام‌ها را براي تك نرخي كردن ارز برمي‌دارد.

بازار طلا اما اين روزها تحت‌تأثير رويدادهاي جهاني به نوسان ادامه مي‌دهد. رئيس اتحاديه كشوري طلا و جواهر، رشد 66دلاري نرخ هر اونس طلا در روزهاي پاياني هفته را عامل رشد قيمت طلا و سكه اعلام كرد. محمد كشتي‌آراي گفت: معاملات در بازار روند عادي دارد و همانطور كه فروشندگان با قيمت بالا سكه و طلا مي‌فروشند با قيمت بالا نيز خريداري مي‌كنند.

کد خبر 324990

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha