شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: روند افزایشی قیمت سکه که از روزهای گذشته آغاز شده بود، امروز هم ادامه یافت تا جایی که قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۹۰ هزار ریال رسید که به گفته رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا این افزایش قیمت که ناشی از افزایش تقاضاست، تا پایان نوروز ۱۳۹۵ ادامه دارد.

عبادالله محمدولی در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: در روزهای پایانی سال با توجه به اینکه برگزاری مراسم‌های مختلف مثل عروسی و دادن عیدی توسط برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها را شاهد هستیم، میزان خرید سکه افزایش یافته و همین موضوع منجر به افزایش قیمت آن شده است.

وی با بیان اینکه روند افزایشی قیمت سکه تا اواسط فروردین یعنی تا پایان نوروز 1395 ادامه خواهد داشت، افزود:‌ با توجه به اینکه در همین ماه، ایام سوگواری نیز داریم ممکن است برخی مراسم‌ها به فروردین موکول شود که باعث می‌شود تقاضا در آن ایام هم ادامه داشته باشد.

  • افزایش تقاضای خرید ارز برای تجارت و سفرهای نوروزی

محمدولی در عین حال بیان کرد: بعد از اجرای برجام، تقاضای خرید ارز از سوی تجار افزایش یافته و همین موضوع تاثیراتی را در بازار طلا به همراه داشت. از طرفی با توجه به نزدیک شدن به ایام پایانی سال و افزایش تقاضا برای سفرهای خارجی، میزان تقاضا برای خرید دلار شدت گرفته است.

  • ذخایر طلا در دنیا نیز در حال اتمام است

رییس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر و سنگ‌های قیمتی با اشاره به بازار جهانی طلا نیز گفت: در حدود یک ماه اخیر برخی کشورها از جمله چین، کویت، عربستان و اسپانیا حجم بالایی از طلا را از بازارهای جهانی خریداری کردند که منجر به ورود تقاضای بسیار بالا در بازار جهانی شد و این در حالی است که ذخایر طلا در دنیا نیز در حال اتمام است.

وی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده کل ذخایر طلا در دنیا حدود 200 هزار تن برآورد شده بود که در حال حاضر حدود 160 هزار تن آن استخراج شده و این در حالی است که با تقاضای زیاد بازار جهانی روبرو هستیم.

کد خبر 324907

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha