شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۰
۰ نفر

پلیس شهر سله آلمان در جست‌وجوی سرنخ برای کشف راز قتل معلم ایرانی در این شهر است. این معلم ۵۵ ساله که از او به‌عنوان محبوب‌ترین معلم دبیرستان بورگستراب یاد می‌شود در خانه‌اش به قتل رسید.

حوادث قتل

صبح چهارشنبه هفته گذشته بود كه همكاران مهدي هوشمند، معلم 55ساله دبيرستان بورگستراب به دليل غيبت او نگرانش شدند. به گفته مدير مدرسه، مهدي معلم وظيفه شناس و منظمي بود و محال بود بدون اطلاع مسئولان مدرسه، سر كارش حاضر نشود. در نهايت يكي از همكاران او راهي خانه‌اش شد اما به محض ورود به خانه با جسد غرق خون مهدي كه در وسط پذيرايي افتاده بود روبه‌رو شد. از همان زمان تحقيقات پليس براي كشف راز جنايت شروع شد.

تورستن والهينك، رئيس شهر سله به خبرنگاران گفت: بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه مهدي بر اثر ضربه جسمي سخت مانند سنگ كه به سرش وارد شده جان باخته است. او ادامه داد: هنوز مشخص نيست اين جنايت از سوي چه‌كسي و با چه انگيزه‌اي رخ داده است. همسايه‌ها متوجه اتفاقي غيرمعمول در محل نشده‌اند و با وجود جست‌وجوي گسترده پليس، سرنخ يا جسمي كه با آن جنايت رخ داده پيدا نشده است. مرگ مهدي هوشمند، نه‌تنها همسايه‌هاي او بلكه همكاران و دانش‌آموزان دبيرستان بورگستراب را شوكه كرد. بسياري از دانش‌آموزان در صفحه‌هاي شخصي خود در فيس‌بوك از او به‌عنوان محبوب‌ترين معلم دبيرستان ياد كردند و هنوز باورشان نمي‌شود كه او را از دست داده‌‌اند. مهدي علاوه بر اينكه در دبيرستان رياضي، فيزيك و شيمي تدريس مي‌كرد با اقامتگاه‌هاي پناهجويان در محل سكونت خود به‌صورت داوطلبانه و به‌عنوان مترجم همكاري مي‌كرده است.

او علاوه بر كارهاي ترجمه، پناهجويان را در مراجعه به اداره يا پزشك همراهي مي‌كرده و گاهي پناهجويان را براي پذيرايي به خانه‌اش دعوت مي‌كرده است. روز گذشته دوستان و اعضاي خانواده اين مرد با برگزاري مراسم يادبوي در شهر سله، اقدام به جمع‌آوري كمك‌هاي مردمي كردند تا بتوانند آرزوي هميشگي اين معلم ايراني را تحقق بخشند. او آرزو داشت كه در كشورش ايران به خاك سپرده شود و در حال حاضر تلاش دوستان و بستگان او براي انتقال جسد او به ايران ادامه دارد.

کد خبر 324836

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha