همشهری آنلاین: خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران با حضور پرشور خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

راهپیمایی

به گزارش ایسنا، راهپیمایی عظیم 22 بهمن‌ماه همچون 37 سال گذشته باشکوه هرچه تمام‌تر و با حضور پرشور و پررنگ خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان معزز و آزادگان سرافراز کشورمان در سراسر میهن اسلامی برگزار شد.

امسال نیز حضور گسترده جانبازان به‌ویژه جانبازان قطع نخاعی و شیمیایی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن نشان داد که این عزیزان همان‌طور که در راه دفاع از اسلام و انقلاب در برابر دشمنان ایستادند و با فداکاری تمام از سلامتی خود گذشتند، امروز نیز با وجود تمام مشکلات جسمی برای حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی و بیعت با مقام معظم رهبری در میدان حاضر شدند. همچنین خانواده‌های معظم شهدا با حضور گسترده در راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن، بار دیگر پشتیبانی خود را از نظام اسلامی اعلام و با آرمان‌های شهدا و امام شهدا تجدید بیعت کردند.

خانواده‌های شهدا و ایثارگران مانند هر سال راهپیمایی خود را به سمت میدان آزادی آغاز کردند و در تقاطع آزادی با خیابان قانعی مستقر شدند.

خانواده‌های شهدا، جانبازان و آزادگان در کنار سایر مردم ولایتمدار کشورمان با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل و هنوز انقلابی‌ام، بر آمادگی خود برای دفاع از انقلاب و ارزشها تأکید کردند.

بسیاری از مردم با در دست داشتن تصاویری از شهدا و به‌خصوص شهدای مدافع حرم، نشان دادند که همچنان قدردانی از خون و زحمات شهدا را وظیفه خود می‌دانند.

مادر معظم یکی از شهدای مدافع حرم با بیان اینکه تا وقتی جمهوری اسلامی ایران و انقلاب اسلامی برپاست، دشمنان در پی ایجاد مشکل برای آن هستند گفت: با این حال فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در میان مردم ما باعث شده تا تمام توطئه‌های دشمنان نقش بر آب شود و هیچ‌کس نتواند خدشه‌ای به آرمان‌های راستین انقلاب وارد کند.

در راهپیمایی 22 بهمن از خانواده شهدای هسته ای، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، جانبازان، آزادگان و جان‌باختگان فاجعه منا تجلیل شد. در این مراسم خانواده شهیدان سردار حاج محمدابراهیم همت، غضنفر رکن آبادی مهاجر الی الله در فاجعه منا، داریوش رضایی نژاد از شهدای هسته ای، محبوبه دانش از شهدای انقلاب اسلامی و میثم نظری از شهدای مدافع حرم مورد تجلیل قرار گرفتند.

در حاشیه این راهپیمایی، چندین نمایشگاه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا برپا شد که از جمله آن‌ها می‌توان به غرفه جانبازان نخاعی در خیابان آزادی بعد از سازمان حج و زیارت و غرفه اداره کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در تقاطع خیابان آزادی و نواب و نمایشگاه اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ اشاره کرد.

نمایشگاه آثار هنرمندان و نخبگان شاهد و ایثارگر در رشته‌های نقاشی، خوشنویسی و صنایع‌دستی شامل فلزکاری، معرق و آبگینه با حضور 18 نفر از این هنرمندان برپا شد که هنرمندان نقاش شرکت کننده در این نمایشگاه همزمان با برپایی راهپیمایی بزرگداشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به صورت کارگاهی آثار خود را به علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان ارائه دادند. این نمایشگاه با همکاری اداره کل هنری معاونت فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران و مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر برپا شده بود و مورد استقبال راهپیمایان انقلابی در تهران قرار گرفت.

در طول برگزاری این نمایشگاه‌ها، عرضه محصولات و تولیدات دیداری و شنیداری بنیاد شهید و امور ایثارگران که توسط گروه تلویزیونی شاهد تهیه و تولید شده است مورد استقبال علاقه‌مندان به محصولات فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت قرار گرفت.

خانواده‌های شهدا و ایثارگران همزمان با تهران در سراسر کشور با حضور در راهپیمایی 22 بهمن‌ماه بار دیگر با آرمان‌های انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

کد خبر 324809

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha