محمد آقاجانی، معاون درمان وزیر بهداشت: سفر اخیر به کشورهای فرانسه و ایتالیا همراه با وزیر بهداشت و هیأت دولت ۳ دستاورد مهم در حوزه درمان داشت.

محمد آقاجانی

اولين دستاورد اين سفر انجام مذاكراتي درباره ساخت بيمارستان با اتحاديه بيمارستان‌سازان ايتاليا بود. قرار شد نمايندگاني از اين اتحاديه به ايران سفر كنند تا هم در ساخت بيمارستان‌هاي جديد و مدرن سرمايه‌گذاري كنند و هم بتوانيم از توان فني آنها براي طراحي و ساخت بيمارستان‌ها استفاده كنيم. براساس توافقي كه با اين اتحاديه انجام شده، قرار است ساخت 2 بيمارستان 500تختخوابي و يك بيمارستان 1000تختخوابي را در ايران متعهد شوند. در سفري كه به‌زودي به ايران خواهند داشت جزئيات قرارداد مورد بحث و بررسي قرار خواهد گرفت.

دومين دستاورد سفر مربوط به حوزه آمبولانس هوايي است. در اين زمينه با 2 شركت اروپايي مذاكره كرديم كه براي تجهيز ناوگان اورژانس هوايي به بالگردهاي پيشرفته امدادي اقدام كنند. البته در اين زمينه از چند‌ماه گذشته مذاكراتي در جريان بود و نمايندگان اين شركت‌ها سفرهايي به ايران داشته‌اند. قرار شد پيشنهاد جامعي از سوي وزارت بهداشت و وزارت راه به اين شركت‌ها ارائه شود. در حال حاضر نياز كشور وجود 50بالگرد براي 44پايگاه هوايي است كه جايابي و بررسي‌هاي فني آن انجام شده است.

دستاورد سوم سفر، بازديدهايي بود كه از بيمارستان‌هاي ايتاليا و فرانسه داشتيم؛ ازجمله بازديد وزير بهداشت از بيمارستان تخصصي سوختگي در پاريس كه با روش‌هاي جديدي به درمان سوختگي اقدام مي‌كرد. به‌دنبال اين بازديد بنا شد تبادل علمي بين اين مركز و مراكز دانشگاهي كشور ما در زمينه دانش و مهارت درمان‌هاي نوين سوختگي انجام شود تا بتوانيم از تجارب آنها براي تجهيز بخش‌هاي سوختگي و برگزاري دوره‌هاي آموزشي استفاده كنيم.

کد خبر 324370

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha