یکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۸
۰ نفر

همشهری دو - امیر مولایی: در هر شکلی از پیشرفت و تغییر باید جایگاه ویژه‌ای برای نشر درنظر داشت.

جلد کتاب

 بيهوده نيست كه امروزه روز يكي از علايم سنجش بهبودي در امور مختلف يك فرهنگ وضعيت نشر آن كشور است. صنعت نشر البته همانطور كه پيداست ربط و پيوند مستقيمي با اقتصاد و مديريت و اين دست مسائل دارد و از سوي ديگر عنصري فرهنگي است از دو سو: هم ‌زاده فرهنگ است و هم فرهنگ‌زا. نوشتن از اين عرصه و مطالعه‌ آن اهميت، از واجبات دنياي امروز است.

كتابي چون «نشر و انقلابي در راه» از چند لحاظ خواندني و مفيد است؛ اول اينكه تقريبا در تمامي مقاله‌ها و جستارهاي كتاب به مواردي در عرصه كتاب، چه تاليف و چه مطالعه و فرهنگ نويسي و دانشنامه نگاري توجه شده است كه فقر نوشته در آنها ملموس است. وقتي بدانيم كه كتاب و فرهنگ و دانشنامه چگونه نوشته مي‌شود و چطور و چه موقع مي‌تواند (و بايد) مورد استفاده‌ همه‌ مردم قرار بگيرد فايده كتاب بيشتر رخ مي‌نمايد.

در مقالاتي نويسنده به شرح اوضاع و شرايط كشورهاي ديگر در موارد مشابه نقبي زده و به‌واسطه‌ بيرون كشيدن مشابهت‌ها و تفاوت‌ها اوضاعمان را روشن كرده است. در مقالاتي ديگر نويسنده به آينده و تحولاتي كه در آينده‌ نزديك در اين عرصه‌ها به وقوع خواهد پيوست به گوش خواننده نهيب مي‌زند كه قافله‌ نشر و كتاب به كجاها دارد مي‌رود و ما كجا ايستاده‌ايم.

کد خبر 324271

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha