جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۷
۰ نفر

دولت عراق در حال مذاکره با شرکت‌های ماهواره‌ای و اینترنتی بین‌المللی است تا خدمات اینترنت مناطق تحت کنترل داعش در این کشور را قطع کنند.

داعش

گروه تروريستي داعش در يك سال گذشته با انتشار تصاوير و فيلم‌هاي اعدام‌هاي وحشيانه يا تبليغات شعارها و سياست‌هايش در اينترنت و شبكه‌هاي اجتماعي، قدرت‌نمايي رسانه‌اي قابل توجهي داشت و همين موضوع به جذب نيرو براي اين گروه منجر شد. استفاده از اينترنت براي فعاليت‌ رسانه‌اي يكي از ابزارهاي قدرت اين گروه تروريستي بوده‌است.

گزارش‌هاي تحقيقي زيادي درباره شركت‌ها و سازمان‌هاي غربي كه در خدمات رساني اينترنتي به اين گروه تروريستي مشاركت داشته‌اند منتشر شده‌است. اكنون وزارت ارتباطات عراق مسئول مذاكره با شركت‌هاي ماهواره‌اي و اينترنتي براي قطع خدمات ارتباطي و اينترنتي مناطق تحت كنترل داعش در شمال و غرب اين كشور شده‌است. تا‌كنون تنها يك شركت ماهواره‌اي قول همكاري در اين زمينه را به دولت عراق داده‌است. از سوي ديگر اين نگراني وجود دارد كه با قطع خدمات اينترنت و ارتباطات ماهواره‌اي مناطق تحت كنترل داعش، امكان گزارش جناياتي كه در اين مناطق صورت مي‌گيرد، از بين مي‌رود. گاهي بعضي اخبار و رويدادهايي كه در موصل عراق يا رقه سوريه اتفاق مي‌افتد به وسيله موبايل يا در شبكه‌هاي اجتماعي توسط مردم اين مناطق گزارش مي‌شود.

در خبري ديگر از عراق، ديروز نخستين نماز وحدت ميان شيعه و سني در شهر رمادي مركز استان انبار عراق بعد از آزادسازي اين شهر، برگزار شد. در اين نمازجمعه شماري از مقام‌هاي محلي و فرماندهان نظامي و امنيتي و جمعي از اهالي سني و شيعه حضور داشتند. شهر رمادي بعد از 6ماه اشغال، 2‌ماه پيش با عمليات ارتش عراق آزاد شد. با اين حال پاكسازي كامل اين شهر به‌دليل بمب‌گذاري در نقاط مختلف آن، مدتي طول كشيد. عمليات نظامي ارتش عراق در مناطق شمالي و غربي اين كشور همچنان ادامه دارد. ارتش عراق با كمك نيروهاي مقاومت مردمي خود را براي عمليات آزادسازي موصل آماده مي‌كند كه از سال گذشته در اشغال داعش قرار دارد.

کد خبر 324055

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha