سه‌شنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد که سرکرده گروه تروریستی داعش معروف به 'ابوبکر بغدادی' در داخل اراضی عراق است.

عبدالغنی الاسدی

به گزارش ایرنا، برخی منابع غربی هفته گذشته ادعا کرده بودند که بغدادی به لیبی رفته و مرکز خلافت خود را از موصل به این کشور منتقل کرده است.

اما سرلشکر 'عبدالغنی الاسدی' به خبرگزاری 'فرات نیوز' وابسته به مجلس اعلای اسلامی عراق گفت که اطلاعات دقیق دارد که ابوبکر بغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش و جمعی از معاونان وی همچنان در داخل اراضی عراق به سر می‌برند.

وی با اشاره به وجود تعدادی از سرکردگان خارجی داعش در داخل عراق ادامه داد: به دلیل نقل و انتقالات مکرر سرکرده داعش و معاونان وی در داخل اراضی عراق نمی‌توان بطور مشخص، مکان پنهان شدن البغدادی و معاونان وی را شناسایی کرد.

سخنگوی آمریکایی نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی واشنگتن در 27 ژانویه گذشته در اظهاراتی خبری اعلام کرد که 'قول می‌دهد که ابوبکر بغدادی در عراق به دام بیفتد و دستگیر شود'.

'استیو وارن' در سخنانی کم سابقه‌ای همچنین گفته بود که گروه تروریستی داعش هم اکنون در موضع دفاعی قرار گرفته و رو به قهقراست.

گروه تروریستی داعش پس از آزادسازی شهر رمادی مرکز استان الانبار در 28 دسامبر 2015، به اعتقاد کارشناسان بسیار ضعیف شده و تمامی حملات آنها در مناطق عملیاتی منجر به شکست شده و خسارات سنگین مادی و بشری را برای این گروه تروریستی به دنبال داشته است.

کد خبر 323768

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha