جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۴:۱۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی کمک به مردم سوریه به انگلیس سفر کرده است، پنجشنبه در لندن با بان کی مون دبیر کل سازمان ملل ملاقات کرد.

ظریف

به گزارش خبرنگار ایرنا از محل برگزاری کنفرانس، در این دیدار دو طرف به رایرنی درباره مسایل و تحولات منطقه همچنین سازوکارهای همکاری منطقه‌ای پرداختند.

دراین ملاقات، وزیرامور خارجه کشورمان برحمایت جمهوری اسلامی ایران از روند گفت و گوهای دولت و مخالفان سوریه در ژنو تاکید کرد.

دکتر ظریف تنها راه حل خروج از بحران موجود در سوریه را راه حل سیاسی اعلام کرد.

وی هم چنین تاکید کرد، مبارزه با تروریسم درمنطقه باید توسط همه طرف های منطقه ای و بین المللی به طور جدی دنبال شود وهم زمان با روند سیاسی درقالب گفت وگوهای دولت و مخالفان براساس مصوبات بیانیه وین ٢ پیگیری شود.

وزیرامور خارجه کشورمان هم چنین استفاده ابزاری از تروریسم توسط هر طرف خارجی در سوریه را محکوم و ان را غیر قابل قبول دانست.

در این دیدار، اقای بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از روند سیاسی گفت و گوهای سوری - سوری قدردانی کرده و خواستار پایان تنش درمنطقه و یکپارچگی دولت های منطقه درقبال مبارزه با تروریسم شد.

کنفرانس کمک کنندگان به سوریه به میزبانی انگلیس، آلمان، نروژ، کویت و سازمان ملل پیش از ظهر روز پنجشنبه با حضور رهبران و مقامات ارشد ٧٠ کشور جهان در لندن گشایش یافت.

درنشست لندن قراراست مساله جمع آوری کمک های بشردوستانه برای بیش از 13 میلیون تن که از بحران انسانی در سوریه رنج می برند و همچنین بیش از 4 میلیون سوری که از کشورشان گریخته اند، بررسی شود.

گفته می‌شود در حال حاضر تنها 3.3 میلیارد دلار از مبلغ 4 میلیارد دلار درخواستی جامعه بین‌المللی برای کمک به مردم سوریه جمع آوری شده است.

کد خبر 323993

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha