همشهری‌آنلاین: رمضان قدیروف معروف به پوتین چچن و رئیس‌ جمهور این جمهوری با انتشار یک ویدئو در اینترنت، میخائیل کاسیانوف و دو تن دیگر از منتقدان ولادیمیر پوتین را غیرمستقیم به مرگ تهدید کرد.

ramzan kadyrov

رمضان قدیروف، رئیس‌جمهور 40 ساله چچن در این ویدئو میخائیل کاسیانوف، رهبر حزب "پارناس" روسیه و از منتقدان پرنفوذ ولادیمیر پوتین،رئيس‌جمهور روسيه، و ولادیمیر کارا مورزا، معاون کاسیانوف، و  مالیس رپس، از سیاستمداران استونی را به مرگ تهدید كرد.

میخائیل کاسیانوف از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۴ نخست‌وزیر روسیه بود.

سخنگوی کرملین در نخستین واکنش به این کلیپ ویدئویی اظهار داشت دولت روسیه در اینستاگرام حسابی باز نکرده و به همین دلیل هم از فعالیت قدیروف در این شبکه اجتماعی اطلاعی ندارد.

قدیروف در ويدئوی خود در اینستاگرام کاسیانوف و کارا مورزا را در مرکز تیوب خارجی دوربین یک اسلحه قرار داده، می‌گوید: هر کس که تاکنون این را دریافت نکرده، به‌زودی دریافت می‌کند.

ویدیوی تهدیدآمیز قدیروف

این اتفاق یک روز پیش از سالگرد قتل بوریس نمتسوف، یکی دیگر از رهبران حزب فوق افتاده است. نمتسوف سال گذشته در مسکو به ضرب گلوله کشته شد.

اپوزیسیون روسیه رئیس‌جمهور چچن را به برنامه‌ریزی قتل نمتسوف متهم کرد،روسیه در این رابطه زائور دادایف، یکی از فرماندهان بلندپایه ارتش چچن را دستگیر کرد و قدیروف پس از دستگیری دادایوف به او لقب "جنگجوی وطن‌پرست" داد.

روسیه پنج چچنی را مسئول قتل بوریس نمتسوف دانست

قدیروف در کلیپ ویدئویی همچنین مدعی شده است کاسایف به استراسبورگ رفته تا برای اپوزیسیون روسیه پول جمع کند.

رمضان قدیروف در سن 30 سالگي در سال ۲۰۰۷ به دستور ولادیمیر پوتین به‌عنوان رئيس‌جمهور چچن منصوب شد.

عکسی که قدیروف در اینستاگرام منتشر کرده پس از انتشار اين ماجرا در ديگر سايت‌ها از اینستاگرام حذف شده‌است.

کد خبر 323731

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha