‌اعضای شورای شهر سقف درآمدی بودجه سال ۹۵ شهرداری تهران را به‌ تصویب رساندند. براساس این مصوبه سقف درآمدی شهرداری پایتخت در سال آینده ۱۷ هزارو ۸۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

نكته جالب‌ مصوبه‌ اين است كه علاوه بر درآمدهاي لازم شهرداري براي توسعه حمل‌ونقل عمومي، پرداخت ديون شهرداري به پيمانكاران نيز بايد در اولويت قرار بگيرد.

پس از آنكه شهرداري تهران لايحه بودجه سال بعد را تقديم شوراي شهر كرد، اعضا در جلسات مداوم كميسيون‌هاي تخصصي خود يا در جلسات مشترك، به بررسي ابعاد اين لايحه پرداختند تا اينكه سقف درآمدي شهرداري را به تصويب رساندند. اين مسئله مورد تأييد عليرضا دبير، رئيس كميسيون برنامه و بودجه شورا هم قرار گرفت.

دبير در ادامه به نكته ديگري هم اشاره كرد و آن اينكه كميسيون تلفيق با كاهش بودجه پيشنهادي شهرداري موافقت كرده و رقم پيشنهادي ۱۸هزارو۷۱۶ ميليارد توماني شهرداري را به ۱۷هزارو۸۰۰ ميليارد تومان كاهش داده است. ‌وي همچنين به يكي از رديف‌هاي درآمدي پايدار شهرداري اشاره كرد و گفت: « ارزش افزوده به‌عنوان يكي از درآمدهاي پايدار شهرداري‌ها نبايد از طريق استانداري‌ها پرداخت شود.» به گفته وي، شهرداري مكلف شده پروژه جديدي را شروع نكند و حتي اگر در لايحه بودجه هم پروژه‌هاي پرهزينه جديد پيش‌بيني شده باشد از برنامه حذف خواهد شد.

وي افزود: «حدود ۸هزار ميليارد تومان درآمد شهرداري از طريق فروش تراكم در حد مجاز و تغيير كاربري در سال گذشته كسب شده و با اينكه در كميسيون ماده۶۴ نيز سالانه ۲۰درصد افزايش قيمت اتفاق مي‌افتد، تنها ۳.۳درصد بودجه شهرداري را رشد داده‌ايم.» سپس مهدي چمران، رئيس شوراي شهر تهران در رابطه با اين موضوعي كه دبير مطرح كرد، گفت: «براساس لايحه برنامه ششم توسعه، ماليات بر ارزش افزوده كاهش پيدا مي‌كند و همانند ساير درآمدهاي دولت وارد بودجه مي‌شود و به خزانه واريز مي‌شود.»

به گفته وي اين درآمد بايد مسير وزارت كشور، سازمان شهرداري‌ها و استانداري‌ها را طي كرده و از آنجا بعد از امضاي تفاهمنامه به شهرداري‌ها تحويل داده شود. وي اضافه كرد كه اين پروسه در حالي براي تصويب به مجلس پيشنهاد شده كه اكنون وزارت دارايي مستقيم درآمدي كه از طريق ارزش افزوده به دولت پرداخت مي‌شود را به شهرداري‌ها مي‌دهد. براساس موردي كه چمران مطرح كرد اين لايحه، درآمد همه شهرداري‌هاي كشور را به‌شدت كاهش مي‌دهد و شوراي شهرها درخواست دارند كه روال قبلي تغيير نكند. در ادامه ساير اعضا‌ نيز در رابطه با دستور جلسه ‌، موارد بسيار زيادي را مطرح كردند كه نظرات‌شان را در جدول ‌زير مي‌خوانيد.

  • بازنگري دراساسنامه‌ مديريت بحران ‌

روز گذشته اعضاي شوراي شهر تهران به بازنگري اساسنامه سازمان مديريت بحران نيز رأي موافق دادند. در اين رابطه و در جريان بررسي اعتراض فرمانداري به مصوبه اصلاحيه مصوبات مجوز تقويت و عملياتي‌كردن سيستم مديريت بحران شهر تهران و اساسنامه سازمان مديريت بحران شهر تهران، عليرضا دبير و مهدي چمران ايراد وارد شده از سوي فرمانداري مبني بر تأخير در ارسال اساسنامه اين سازمان را وارد دانستند.

جدول۱

جدول۲

  • ‌ جزئيات نرخ آرم طرح ترافيك براي سال آينده مشخص شد

ديروز و در قالب دويست‌و‌سي‌و‌دومين جلسه شورا بررسي «لايحه تعيين نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافيك» در دستور كار قرار گرفت و اين نرخ‌ها تعيين شد. بر اين مبنا متقاضيان طرح در 3دسته تقسيم‌بندي مي‌شوند كه عبارتند از: ‌متقاضيان 90روزه، 190روزه و 290روزه كه همان طرح سالانه است؛ البته طرح‌هاي روزانه و هفتگي نيز به قوت خود باقي هستند.نرخي كه براي طرح ترافيك سال آينده به تصويب رسيده به‌صورت زير است:

 

  • طرح روزانه بدون محدوديت زماني = 31هزار تومان
  • طرح روزانه از ساعت 10صبح تا 14= 23هزار تومان
  • طرح روزانه از ساعت 14 تا 18= 15 هزار تومان
  • طرح هفتگي= 100هزار تومان
  • طرح سالانه در مورد تقاضاهاي از يك تا 90روز= 1.6 × نرخ پايه
  • طرح سالانه در مورد تقاضاهاي از يك تا 190روز= 1.8 × نرخ پايه
  • طرح سالانه در مورد تقاضاهاي از يك تا 290روز = 2 × نرخ پايه
  • لازم به ذكر است ‌ به مبالغ فوق نيز 20درصد در راستاي توسعه حمل‌ونقل ريلي افزوده مي‌شود.

 

کد خبر 323544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha