همشهری آنلاین: موزه سالوادور دالی در آمریکا با کمک گرفتن از فناوری‌های جدید، امکان درک فضای درونی آثار هنری سورئال این نقاش اسپانیایی را برای هنردوستان فراهم کرده است.

salvador dali

به گزارش ايسنا، «دیزنی و دالی: آرشیتکت خیال» نام پروژه‌ای جدید در موزه «سالوادور دالی» در سن‌پترزبورگ فلوریداست که علاقه‌مندان با شرکت در آن می‌توانند به درون نقاشی‌های سورئال دالی وارد شوند.

بازدیدکنندگان از این موزه ابتدا هدستی را روی گوش‌های خود قرار می‌دهند و سپس دنیای عجیب و غریب آثار دالی را یکی پس از دیگری تجربه می‌کنند.

به گزارش هافینگتون‌پست، این موزه کلیپی سه‌بعدی را از این سفر مجازی در یوتیوب منتشر کرده تا مخاطبان این پروژه را جذب کند.

این نمایشگاه که یادآور رابطه نزدیک سالوادور دالی و والت دیزنی است، تا 12 ژانویه به کار خود ادامه می‌دهد. دیزنی و دالی در دهه 1940 در هالیوود با هم آشنا شدند و برای ساخت انیمیشنی کوتاه با هم همکاری کردند.

موزه «سالوادور دالی» پیش از این، نمایشگاه‌هایی را با مضمون رابطه‌ی این نقاش مشهور هنر سورئال با چهره‌های سرشناسی مانند «اندی وارهول» و «پابلو پیکاسو» نیز برگزار کرده است.

«سالوادور فلیپه ژاسنتو دالی دومینیک» نام کامل نقاش و هنرمند معروف اسپانیایی است که در سال 1989 در سن 85 سالگی درگذشت. دالی طراحی ماهر بود که بیشتر به‌خاطر خلق تصاویری گیرا و خیالی در آثار سورئال به شهرت رسید. معروف‌ترین اثر این نقاش معروف اسپانیایی «تداوم حافظه» نام دارد که در سال 1931 خلق شد. وی همچنین درعرصه عکاسی، مجسمه‌سازی و فیلم‌سازی هم فعالیت داشت. دالی با «آلفرد هیچکاک» در ساخت فیلم «طلسم‌شده» (1945) همکاری داشت.

کد خبر 323514

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha