همشهری آنلاین: پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی – فرهنگی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری با همکاری دانشگاه کیوتو ژاپن و لابراتوار مستندسازی و تصویرگری تحلیلی، نخستین کنفرانس و کارگاه بین‌المللی مستند‌نگاری تحلیلی در حوزه میراث فرهنگی را برگزار می‌کند.

Conference

به گزارش روابط عمومی پزوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، در این کنفرانس اساتید داخلی و خارجی از کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، ژاپن، مالزی و هنگ‌کنگ شرکت می‌کنند.

کنفرانس و کارگاه بین‌المللی مستند‌نگاری تحلیلی در حوزه میراث فرهنگی با هدف آموزش کارشناسان و متخصصان حوزه مستند‌نگاری و ارائه دست‌آوردهای نوین در این زمینه به مدت 4 روز از 3 تا 6 اسفندماه سالجاری در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری برگزار می‌شود.

گفتنی است، لابراتوار مستندسازی و تصویرگری تحلیلی یکی از بخش‌های فعال در حوزه مستندنگاری در دانشگاه کیوتو ژاپن به ریاست علی اکتسابی است که پیش از این پروژه‌های مستندنگاری فراوانی در زمینه میراث تاریخی در ژاپن، فیلیپین، کره، چین و ... را انجام داده است.

براساس تفاهم‌نامه امضا شده بین پزوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و دانشگاه کیوتو ژاپن تاکنون تصویربرداری تحلیلی از قالی‌های دوره صفوی موزه فرش ایران و آثار نفیس موزه دوران اسلامی انجام شده است.

کد خبر 323437

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha