همشهری آنلاین: معاون بهداشتی وزیر بهداشت گفت: خدمات نوین سلامت سال آینده برای تمام مردم ارائه می‌شود.

علی اکبر سیاری

به گزارش همشهري آنلاين، دکتر علی اکبر سیاری درمراسم افتتاح همزمان دو هزار و 875 پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت که در مهدی آباد کرج برگزار شد افزود : وزارت بهداشت مصمم است از چهره شهرهای پنهان در حاشیه شهرها، نقاب را کنار بزند و نابرابری‌ها را پایان دهد.

معاون وزير بهداشت گفت: برای پایان دادن به نابرابری‌های موجود لازم است تا تمام ارگان‌ها و نهادهاي ذي ربط، با ما همکاری لازم را داشته باشند تا به اهداف خود برسیم.

سياري با بيان اينكه افتتاح پایگاه و مرکز جامع خدمات سلامت حرکتی در راستای تاکیدات امام راحل بر محرومیت زدایی است گفت: مطالعه برای ساخت و تجهیز پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشت ازسال 92 شروع شد و با هزارمیلیارد تومان امروز به بهره برداری رسید.

او افزایش دسترسی مردم به خدمات سلامت، حفاظت مالی از مردم و برقراری عدالت در سلامت را از اهداف برنامه وزارت بهداشت در فاز دوم طرح تحول سلامت ذكر كرد.

معاون وزير بهداشت خاطر نشان كرد: در نظام نوین سلامت به ازای هر 12 هزار و 500 نفر یک پایگاه و به ازای هر 45 هزار نفر یک مرکز جامع سلامت راه اندازی شده است .

اوگفت: تا به امروز 24 میلیون نفر از مردم کشور با اولویت مناطق حاشیه‌نشین و همچنین 700 سکونت‌گاه غیر رسمی از این خدمات بهره بردند.

سیاری افزود: بیماری‌های غیرواگیر، آسیب‌های اجتماعی و بیماری‌های واگیراز جمله علل مرگ و مير مردم هستند که امیدواریم در نظام نوین خدمات سلامت، بتوانیم این بیماري‌ها را کنترل کنیم.

معاون وزير بهداشت تصريح كرد: خدمات نوین سلامت برای همه گروه‌های سنی تعریف شده است و هدف از ارائه این خدمات توانمند سازی مردم برای مراقبت و صیانت از سلامت خودشان است.

کد خبر 323374

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha