رئیس شورای‌عالی استان‌ها گفت: ظرفیت شوراهای اسلامی سراسر کشور کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، این در حالی است که همکاری آنها در بسیاری از اقدامات دولت مفید واقع شده است.

شورای شهر

مهدي چمران با اشاره به اينكه شوراي‌عالي استان‌ها عصاره و چكيده شورائيان كشور است، تصريح كرد: شوراهاي اسلامي در كشور 117هزار عضو دارند و خدمات خود را در شهرها و روستاهاي مختلف به مردم ارائه مي‌دهند. البته برخي شوراها در شهرهاي بزرگ شناخته شده‌تر هستند ولي خالص‌ترين شوراها، شوراهاي روستا محسوب مي‌شوند كه بدون هيچ چشمداشتي در راه رضاي خدا فعاليت مي‌كنند. چمران با اشاره به اينكه انتقادات زيادي به شوراها وارد است كه مي‌توان آنها را اصلاح كرد، گفت: از همه شوراها مي‌خواهيم كه حتي يك مورد ساده تخلف هم نداشته باشند و در خدمتگزاري به مردم همراه و همگام با نظام حركت كنند. وي خاطرنشان كرد: متأسفانه شاهد بوده‌ايم كه از ظرفيت شوراها كمتر استفاده شده اين در حالي است كه همكاري شوراهاي شهر در اقداماتي كه دولت قصد انجام آن را داشته بسيار مفيد واقع بوده، به‌عنوان مثال افزايش نرخ كرايه‌هاي حمل‌ونقل عمومي يكي از مواردي بود كه اجراي آن با همكاري شوراهاي شهر به تعويق افتاد.

رئيس شوراي‌عالي استان‌ها تأكيد كرد: همه شوراها و شهرداري‌ها واقعا مظلوم واقع شده‌اند چرا كه با گران شدن و اصلاح نرخ لبنيات هيچ مخالفتي صورت نمي‌گيرد و كمتر به آن اعتراض مي‌شود اما اگر شهرداري‌‌ها بخواهند درصدي از عوارض خود را افزايش دهند سروصداي افراد بسياري بلند مي‌شود. اين در حالي است كه نرخ عوارض از سال 85تاكنون ثابت مانده است و شهرداري و كارمندان نيز بايد همين عوارض را پرداخت كنند. چمران در ادامه به كمبود آب اشاره كرد و گفت: در مسئله كمبود آب يك مشكل اساسي وجود دارد و آن اين است كه حدود 90درصد آب كشور براي كشاورزي، 2درصد آن براي صنعت و باقي آن براي آب شرب استفاده مي‌شود كه در اين زمينه با مشكلات زيادي مواجه هستيم. وي ادامه داد: در برخي روستاها با تانكر آبرساني مي‌شود و به همين دليل اهالي آن به شهرها مراجعه مي‌كنند.

کد خبر 323296

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha