همشهری آنلاین: حبیبت کاشانی، سرپرست تیم فوتبال امید با بیان اینکه از عدالت به دور بود اگر امروز در فینال مسابقات زیر ۲۳ سال آسیا بودیم، به موضوعات مختلف در خصوص این تیم و نتایج آن اشاره کرد.

حبیب کاشانی

بخش‌هاي از صبحت‌هاي كاشاني كه با ورزش و مردم سخن گفت بدين شرح است:

خستگی باید به تن ما بماند، اما بیشتر از آنکه خسته شوم شرمنده مردم شدم، چون مردم انتظار داشتند نتیجه‌ هم حاصل شود. البته از عدالت به دور بود که اگر امروز ما در فینال رقابت‌های قهرمانی زیر 23 سال آسیا حضور پیدا می‌کردیم.

زمان مهمترین آیتمی بود که ما از دست دادیم. درست است که در ظاهر ما 14 ماه تیم امید را در اختیار داشتیم، اما در اصل کادر فنی 90 روز بازیکنان را در اختیار داشت.

شما به عملکرد جهانبخش در سه بازی اخیر تیمش نگاه کنید یا عزت‌اللهی را ببینید که چه عملکردی داشته است. شماره 14 ژاپن بازیکنی بود که نتیجه را تغییر می‌دهد. در یک تیم بازیکنان ابزار سرمربی هستند و خاکپور این ابزار را به صورت کامل در اختیار نداشت.

وقتی که به قطر باختیم شوک بدی به تیم ما وارد شد و هنگامی که به ژاپن باختیم بازیکنانی مانند دانشگر، مطهری، چشمی، ساعت‌ها پس از بازی گریه می‌کردند.

در طول 90 دقیقه بازی با ژاپن طبق گفته کارشناسان موقعیت‌های گل ما یک و نیم برابر تیم ژاپن بود. به عنوان مثال اگر آنها 9 موقعیت گل داشتند ما 12 موقعیت خلق کرده بودیم. این موضوع را کارشناسان اعلام می‌کنند.

وي در خصوص اینکه عنوان می‌شود شش میلیارد تومان هزینه این تیم شده است، گفت: این پول زیادی است. طبق فرمایش دوستان ابتدا اعلام شد فدراسیون 7.5 میلیارد هزینه کرده است، سپس گفتند 5 میلیارد هزینه شده است. این اعداد هنگفت است.

هدایتی 500 میلیون تومان کمک کرد و قطعاً این پول نمی‌توانست در جیب من باشد و باید به حساب بانکی می‌رفت. اسپانسر و شهرداری طبق رایزنی‌ها کمکی کردند که این پول باید به حساب می‌رفت. قرار است گزارش مالی و هزینه‌ها را به فدراسیون بدهیم تا در جریان باشند.

یک روز پس از بازی با قطر ساعت 11:30 صبح اعلام کردند که 5.5 میلیارد تومان هزینه تیم امید شده است. شکی نیست که این هزینه صورت گرفته است، اما ای کاش آنالیز هزینه‌ها را نیز ارائه می‌کردند. از این مقدار پول یک میلیارد و 600 میلیون تومان به وینگادا سرمربی پیشین تیم امید و دستیارانش پرداخت شده است.

محمد خاکپور نه حقوقی گرفت، نه پاداشی و نه پول تو جیبی. قسمتی از هزینه‌ها نیز صرف حضور تیم‌هایی مانند افغانستان، عربستان و ... در ایران شد و بخشی نیز اختصاص به ورزشگاه آزادی و دستگردی شد.

ما مسیر درستی را دنبال کردیم. پس از 28 سال تیم امید از مرحله اول صعود کرد و این در حالی است که تیم فوتبال امید چین با یک میلیارد و نیم جمعیت صفر امتیاز داشت و عربستان با دو امتیاز از مسابقات خارج شد. ما جزو تیم‌هایی بودیم که تنها یک قدم تا المپیک فاصله داشتیم.

به جرأت می‌توانم بگویم که در این دوره نیروهای مسلح به ما کمک کردند. باید از فرمانده ناجا و سپاه تشکر کنم که در تمام سفرها همه نوع همکاری را با ما انجام دادند. ما به خاطر ضعف فوتبالی برنامه‌ریزی و اجرا به مشکل خوردیم و مشکل از جایی دیگر نبود.

ما کاری را آغاز کرده و تا 80 درصد مسیر را طی کردیم. گرچه به انتها نرسیدیم، اما مسیر را درست طی کردیم.
جا دارد از نقد منصفانه جلالی و چراغپور که صفر تا 100 تیم امید را در نظر گرفتند، تشکر کنم. آنها در واقع سیاه و سفید به موضوع نگاه نکردند.

سیاست‌گذاری تیم‌های پایه بر عهده فدراسیون فوتبال و کمیته جوانان است و در همین راستا ما جلسات متعددی با محصص، معینی و خبیری داشتیم. حالا که نتوانستیم به المپیک راه پیدا کنیم باید جلسه‌ای دوباره برگزار شود تا دلایل عدم صعود تیم امید به المپیک در گزارشی به مردم ارائه شود. در این گزارش باید مشخص شود که ما در چه بخش‌هایی مانند فنی، پشتیبانی و ... مشکل داشتیم تا در آینده دوباره شاهد آزمون و خطا نشویم.

در مسیر حضور تیم امید در مسابقات قهرمانی آسیا تنها سازمان‌هایی که نمره قبولی گرفتند نیروهای مسلح، نظام وظیفه و اداره گذرنامه بودند که جا دارد دست تک تک آنها ببوسم.

طبق قانون کمیسیون اصل 90 مجلس اجازه دارد تا در هر حوزه‌ای ورود کند، اما در این بین یک سؤال وجود دارد؛ آیا ارتشاء و فساد فقط در فوتبال است و در بسکتبال، والیبال، صنعت، نفت و شهرداری اتفاق نمی‌افتد؟

کد خبر 323235

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha