چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
۰ نفر

پلیس فدرال آمریکا بعد از حدود یک‌ماه سرانجام علیه افراد مسلح محلی که یکی از ساختمان‌های دولتی در ایالت اورگان را اشغال کرده بودند، وارد عمل شد و رهبر این گروه را دستگیر کرد.

امون باندی(وسط) رهبر گروه شبه نظامیان در اورگان. اودیروز  به همراه ۶نفر دیگر توسط پلیس آمریکا بازداش

پليس آمريكا ديروز اعلام كرد كه در جريان دستگيري رئيس اين گروه شبه‌نظامي كه ساختمان اداري منطقه حيات وحش ملور در غرب ‌آمريكا را تصرف كرده بودند، يك نفر كشته و يك نفر ديگر هم زخمي شده است. طبق گزارش مقام‌هاي امنيتي آمريكا، امون باندي، 40ساله، كه رهبري اين گروه را برعهده دارد، به همراه 6نفر ديگر اكنون در بازداشت پليس هستند.

برخي گزارش‌ها تعداد افرادي كه هنوز در اين ساختمان هستند را تا 40نفر اعلام كرده‌اند. اواسط ‌ماه گذشته اين افراد در اعتراض به بازداشت 2نفر از زمين‌داران منطقه جنوب شرق اورگان، ساختمان اقامتگاه ملي حيات وحش ملور را تصرف كردند. آنها در ميان گروهي از كشاورزان و دامداران منطقه بودند كه در اعتراض به حكم جديد دادگاه منطقه عليه اين دونفر دست به راهپيمايي زده بودند.

پس از راهپيمايي، اين گروه مسلح به رهبري امون باندي و برادرش از راهپيمايي‌كنندگان جدا شدند و ساختمان منطقه حيات وحش را به اشغال خود درآوردند. 2زمين‌داري كه اشغال اين ساختمان در اعتراض به بازداشت آنها صورت گرفت، پدر و پسري 73و 46ساله هستند كه 3سال پيش به جرم آتش‌زدن اراضي دولتي به زندان محكوم شدند.

به گفته رسانه‌هاي آمريكا، موضوع بازداشت اين دو زمين‌دار در واقع بهانه‌اي به‌دست اين افراد مسلح داد تا بار ديگر «اعتراض خود به دخالت دولت فدرال در اداره اراضي منطقه را بيان كنند». همزمان برخي رسانه‌هاي آمريكا و بسياري از كاربران آمريكايي شبكه‌هاي اجتماعي نسبت به انفعال نيروهاي امنيتي و پليس فدرال آمريكا در برخورد با اين گروه مسلح كه همگي از سفيدپوستان منطقه هستند، اعتراض داشتند.

به اعتقاد آنها نيروهاي امنيتي در اين ماجرا آشكارا ميان سفيدپوستان و سياهپوستان تبعيض قائل شده‌اند و عكس‌العمل‌شان به هيچ وجه قابل قياس با برخوردهاي پيشين آنها با سياهپوستان آمريكايي نيست. اين افراد به برخورد شديد پاييز سال گذشته نيروهاي پليس با معترضان سياهپوست در فرگوسن در مركز آمريكا اشاره مي‌كنند.

کد خبر 323167

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha