چهارشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۱
۰ نفر

همشهری دو - میترا شکری: خرید سرویس خواب برای نوعروس‌ها و تعویض سرویس‌های قدیمی برای هر خانواده‌ای جزو اتفاقاتی است که هر چند سال یک‌بار اتفاق می‌افتد.

تختخواب

براي خريد، اول از همه بايد بودجه‌تان را مشخص كنيد. اگر شما براي اين كار 2ميليون‌تومان كنار گذاشته‌ايد قطعا نبايد به مغازه‌هايي كه تخت‌هاي منبت‌كاري شده و خاتم‌كاري مي‌فروشند سربزنيد. كف هزينه‌اي كه براي خريد يك تخت به همراه دوتا پاتختي و يك ميز آينه‌دار نياز داريد، يك ميليون تومان است. بعد از مشخص كردن بودجه بهتر است تصميم بگيريد كه قصد خريد چه سرويس‌ خوابي را با چه طرح، رنگ و جنسي داريد چون به محض رسيدن به بازار آنقدرطيف‌هاي رنگي متفاوت جلوي چشم شما رژه مي‌رود كه اگر ندانيد چه چيزي مي‌خواهيد حتما گيج مي‌شويد.

  • بررسي گزينه‌ها و شرايط

اندازه طول و عرض اتاق خواب مورد نظرتان را داشته باشيد و موقع خريد آن ‌را با سرويسي كه انتخاب مي‌كنيد تطبيق بدهيد. براي صرفه‌جويي در هزينه حتي‌ مي‌توانيد از خريد پا تختي و در بعضي موارد ميز صرف‌نظر كنيد و اتاق‌تان را با يك آينه كوچك كه روي ديوار نصب مي‌شود تزيين كنيد. پاتختي‌ها با اينكه وسايلي كاربردي هستند و در خيلي مواقع كار آدم را راه‌ مي‌اندازند اما وجودشان در اتاق خواب خيلي ضروري نيست.

ارزان‌ترين سرويس خوابي كه ممكن است در بازار پيدا كنيد، يك‌ميليون و سيصد هزار تومان قيمت دارد و شامل يك تختخواب 2نفره، صندلي و 2 عدد پاتختي مي‌شود. اين سرويس‌ها از جنس ملامينه ضد‌خش هستند كه بعضي‌هاي‌شان روكش‌ ام.دي.اف دارند. اگر اتاق‌تان جادار است و مي‌توانيد آينه و ميز را در آن جاي دهيد، اين امكان را داريد كه بين 200تا 300هزار تومان روي بودجه يك ميليون و سيصد هزار توماني‌تان بگذاريد و با خيال راحت براي خريد برويد. البته بعضي از سرويس‌هاي خواب كه با قيمت يك‌ميليون و هفتصد تا يك‌ميليون و هشتصد هزار تومان در بازار موجود است كمدي دارند كه پشت آينه آن يك فضاي كوچك دارد كه به شكل كشويي باز و بسته مي‌شود. اين فضا به تميز و جمع و جور بودن ميز كمك زيادي مي‌كند. ميزهاي اتاق خواب معمولا با چند كشوي كوچك ساخته مي‌شوند اما اگر تعداد لباس‌هاي شما زياد است و نياز به كشوهاي عميق و بزرگ داريد بايد بودجه‌تان را تا سقف 2‌ميليون و صد هزار تومان بالا ببريد.

با اين رقم مي‌توانيد يك تخت دونفره با ابعاد 160تا 200سانتي‌متر، با 2 عدد پاتختي، يك‌ست ميز با 6كشوي كوچك و بزرگ و عميق، به همراه يك صندلي براي جلوي ميز آرايش سفارش بدهيد. با اين بودجه جنس تختي كه مي‌توانيد انتخاب كنيد، ‌ام.دي.اف 25با ملامينه ضد‌خش است. دو ميليون و هفتصد هزار تومان بودجه‌اي است كه اگر آن‌را براي سرويس خواب درنظر گرفته‌ايد مي‌توانيد يك تخت دونفره، ميز، عسلي، پاتختي، دراور، با جنس‌ام.دي.اف خريداري كنيد. اين سرويس از جنس‌ام‌دي.اف با روكش ملامينه ضد‌خش و ضد‌آب ساخته شده و لبه‌هاي آن با نوار پي.وي.سي پوشش داده است.

  • انتخاب

تختخواب فلزي
اگر مستأجر هستيد و هر سال بايد اسباب و اثاثيه منزل را به دوش بگيريد و از اين خانه به آن خانه برويد، بهتر است تختخواب‌هايي از جنس فلز انتخاب كنيد. اين تختخواب‌ها كه طرفداران زيادي هم دارند معمولا در مقابل ضربه مقاوم هستند و اتفاقا ارزان‌تر از تختخواب‌هاي چوبي درمي‌آيند. البته بهتر است موقع خريد مراقب وزن تختخواب‌تان باشيد كه براي‌تان مشكل‌ساز نشود.

تختخواب‌شو
در آپارتمان‌هاي كم متراژ امروزي، بهترين گزينه‌ براي خريد تخت، تختخواب‌شوها هستند؛كاناپه‌هايي كه روزها به شكل مبل قابل استفاده هستند و شب‌ها مي‌توان آنها را به شكل تخت‌هاي يك يا دونفره در‌آورد و روي‌شان آسوده خوابيد.

تختخوابي با كشوي مخفي
جذاب‌ترين تختخواب‌هايي كه اين روزها توليد مي‌شوند و به فروش مي‌رسند، تختخواب‌هايي با كشوهاي مخفي هستند. زير خوشخواب اين تختخواب‌ها تعدادي كشو و فضاي خالي است كه مي‌توان از آنها به نحو احسن استفاده كرد. اين تختخواب‌ها اين روزها به گزينه جدي خانم‌ها براي خريد تبديل شده‌اند و توليدكنندگان هم بيشتر به همين سمت قدم برداشته‌اند تا بتوانند پاسخگوي تقاضاي افراد باشند.

تختخواب‌هاي طبقاتي
براي خانه‌هايي كه بچه‌هاي قد و نيم قد دارند و البته جاي‌شان هم كم است، «تختخواب‌هاي طبقاتي» بهترين گزينه هستند. اين تخت‌ها براي خانواده‌هاي پرجمعيت انتخاب مناسبي هستند. البته براي اتاق بچه‌ها! اگر تصميم‌تان خريد چنين تختخواب‌هايي است، حتما به ايمني آن دقت كنيد، خصوصا ايمني طبقه بالا. اگر حفاظ اين‌ تخت مناسب نباشد ممكن است باعث آسيب ديدن كودكان شود.

  • آشنايي

در تهران، براي خريد سرويس خواب، 2 مكان براي پيشنهاد دادن به شما سراغ داريم:

يافت‌آباد
تا قبل از اينكه چوب فروش‌ها وارد يافت‌آباد شوند اين منطقه فقط يك خيابان بزرگ بود اماچند سال قبل كه مبل فروش‌ها و سرويس خواب‌فروش‌ها وارد اين خيابان شدند، اين محل به بورس لوازم چوبي تبديل شد و مدت‌هاست هر فردي كه قصد خريد دارد يك‌راست به آنجا مراجعه مي‌كند. براي رفتن به يافت‌آباد چند مسير وجود دارد كه بهترين‌هاي آن‌ را براي‌تان آورده‌ايم. مي‌توانيد از ميدان آزادي با تاكسي يا اتوبوس به سمت چهارراه‌ يافت‌آباد برويد. اگر نزديك ميدان قزوين هستيد، بايد اول به دوراهي قپان برويد و بعد راه‌تان را از امامزاده‌حسن به سمت بازار يافت‌آباد كج كنيد. مسير ديگر بزرگراه شهيد نواب‌صفوي است، اگر اين بزرگراه را به سمت خيابان قزوين و دوراهي قپان ادامه بدهيد به امامزاده حسن مي‌رسيد البته اگر مترو سوار هستيد و مسير شما به ميدان صادقيه نزديك است كافي ا‌ست از مترو پياده شويد و در پايانه اتوبوسراني، اتوبوس‌هايي را سوار شويد كه يك‌راست شما را به يافت‌آباد مي‌برد. از ايستگاه‌هاي قلعه‌مرغي و آزادي هم مي‌توانيد يك تاكسي سوار شويد و به مقصد مورد نظرتان برسيد.

دلاوران
بازار صنايع چوبي دلاوران يكي ديگر از مراكز اصلي فروش سرويس خواب و مبلمان است. اين بازار در حدفاصل ميدان غدير و خيابان سراج قرار دارد. بهترين مسير متروخور براي رفتن به بازار صنايع چوبي دلاوران، متروي علم و صنعت است. اگر در اين ايستگاه مترو پياده شويد با يك تاكسي خطي مي‌توانيد به خيابان دلاوران برسيد. البته در اين خيابان تعداد زيادي از فروشندگان يافت‌آباد هم شعبه دارند. حوالي بازار دلاوران پاركينگ‌هاي طبقاتي و عمومي وجود ندارد.

  • نكته ها

مي‌توانيد به مغازه‌دارها كه عموما خودشان توليدي دارند نمونه مورد نظر خودتان را سفارش دهيد. ممكن است تختخواب‌هاي سفارشي كمي از جنس آماده براي شما گران‌تر دربيايد اما در نهايت شما را صاحب يك كالاي مناسب يا سليقه و نيازتان مي‌كند.

اين روزها بسياري از كساني كه خدمت يا كالايي عرضه مي‌كنند در شبكه‌هاي اجتماعي و فضاي اينترنت داراي صفحه هستند. براي اينكه سهولت در خريد داشته باشيد يك پيشنهاد براي‌تان داريم. بهتر است زماني كه براي خريد به فروشگاهي مراجعه مي‌كنيد از فروشنده بپرسيد كه براي فروش محصولات‌شان سايت دارند يا نه.

اگر از نزديك كيفيت كارشان را ديديد و مورد تأييدتان بود، مي‌توانيد سراغ سايت‌شان را هم بگيريد و به شكل آنلاين خريد‌تان را سفارش بدهيد. اين نوع فروشگاه‌هاي مجازي معمولا تشك خوشخواب، سرويس ملحفه و روبالشتي را هم مطابق با سليقه‌تان سفارش مي‌گيرند و آن ‌را در خانه‌تان تحويل مي‌دهند.

براي اينكه سرويس‌ خواب‌تان با مشكل روبه‌رو نشود، خودتان براي نصب آن اقدام نكنيد، حتما از يك نصاب كمك بگيرد تا تخت را براي‌تان سرهم كند و تحويل‌تان بدهد. نصاب‌ها معمولا همراه با تخت به خانه‌ها فرستاده مي‌شوند و در مقابل دستمزد اندكي كه مي‌گيرند به درست‌ترين شكل تخت را مي‌بندند و تحويل شما مي‌دهند.

کد خبر 323057

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha