دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
۰ نفر

«اتهام شاه مازندران، محاربه و افساد فی‌الارض است». این تازه‌ترین واکنش دادستان بابل نسبت به فیلم کوتاهی است که در آن فردی سابقه‌دار موسوم به شاه‌مازندران فرد دیگری را با قمه مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد.

حوادث

انتشار اين تصاوير در شبكه‌هاي اجتماعي موجي از ترس و وحشت را در استان مازندران به‌دنبال داشت و سبب شد وي تحت تعقيب قرار بگيرد.

  • قدرت نمايي مجازي

ماجراي كليپ‌هاي تهديدآميز در استان مازندران به روزهاي گذشته بر‌مي‌گردد. يكي از اين كليپ‌ها را فردي به نام محمود منتشر كرد. اين تصاوير نشان مي‌دهد كه محمود كه خود از اراذل و اوباش مازندران است، يكي ديگر از اوباش را روي صندلي نشانده و ضمن فحاشي، وي را به طرز وحشتناكي با قمه مورد ضرب و شتم قرار مي‌دهد. با اينكه ابتدا هيچ واكنش رسمي از سوي مقامات قضايي در اين‌باره انجام نشد اما ديروز علي مرادي، دادستان بابل در گفت‌وگو با ميزان، از برخورد دستگاه قضايي با اين فرد خبر داد و گفت:« اين فرد با ايجاد رعب و وحشت موجب ناامني مردم منطقه شده است و دستگاه قضا برخورد بدون مسامحه‌‌ با وي را در دستور كار دارد و او به اتهام محاربه و افساد في‌الارض تحت تعقيب قضايي قرار دارد. »

مرادي درباره فيلم شاه مازندران گفت: «اين فرد با ربودن يكي از اوباش منطقه جويبار با زدن قمه به وي اقدام به قدرت‌نمايي كرده و با انتشار فيلم آن موجبات ناامني و ايجاد رعب و وحشت در منطقه را فراهم كرده است. به همين دليل پس از انتشار اين كليپ دادستاني بلافاصله وارد عمل و دستور جلب و ورود به مخفيگاه اين فرد صادر شد.»

وي تأكيد كرد:« متأسفانه اين فرد متواري است و تلاش براي دستگيري وي ادامه دارد.» به گفته دادستان بابل روز يكشنبه يك مظنون دراين رابطه دستگير شد اما چون تحقيقات قضايي كامل نشده بود او بلاقيد آزاد شد. وي درباره شاكي پرونده نيز گفت: «دادستاني شاكي را احضار كرد اما چون خود او نيز از اوباش مناطق ديگري بود به دادستاني مراجعه نكرد اما روز دوشنبه بار ديگر دستور احضار وي صادر شد تا بعد از شنيدن حرف‌هاي وي تحقيقات بيشتري در اين‌باره انجام شود.»

  • شرور فراري كيست؟

بررسي‌ها نشان مي‌دهد محمود كه به‌خودش لقب شاه مازندران داده پرونده سياهي در شرارت دارد. محمود كه يك‌ماه پيش از زندان آزاد شده است پيش از اين در زندان سيستان و بلوچستان به‌صورت تبعيدي نگهداري مي‌شد و 6سال حكم برايش صادر شده بود اما او توانست با جلب رضايت شاكيانش از زندان آزاد شود. اما هنوز چند روز از آزادي‌اش نگذشته بود كه بار ديگر شرارت هايش آغاز شد و اين‌بار او تصميم گرفت براي قدرت نمايي از شبكه‌هاي اجتماعي استفاده كند.

ماجراي كليپي كه محمود آن را منتشر كرد از اين قرار است كه يكي از اوباش براي انتقامجويي از او، با سلاح شكاري به سراغش مي‌رود و تلاش مي‌كند به او شليك كند اما هنگام شليك گلوله، اسلحه گير مي‌كند و مرد انتقامجو توسط محمود و دوستانش دستگير مي‌شود. آنها سپس اين مرد را به آپارتماني مي‌برند و او را مورد ضرب و شتم قرار مي‌دهند و اين كليپ را در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر مي‌كنند.

  • تهديد‌هاي سريالي

درحالي‌كه تحقيقات براي دستگيري شاه مازندران در جريان است، طي روزهاي اخير كليپ‌هاي ديگري نيز در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده است. هر چند در اين تصاوير خبري از ضرب و شتم نيست اما افرادي كه ظاهرشان نشان مي‌دهد ازجمله افراد شرور مازندران هستند با انجام حركات خشن و الفاظ ركيك رقبايشان را تهديد مي‌كنند. در بيشتر اين تصاوير مردان خشن وانمود مي‌كنند شايعه شده كه آنها مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند اما آنها اين شايعه‌ها را رد و افرادي را كه چنين شايعاتي را منتشر كرده‌اند به رويارويي مي‌طلبند.

سردار جعفري‌نسب، رئيس پليس استان مازندران در واكنش به انتشار اين كليپ‌ها به همشهري مي‌گويد: بيشتر اين كليپ‌ها جديد نيستند و افراد مشاهده شده در كليپ‌ها در زندان به‌سرمي‌برند؛ ازجمله فردي كه خود را سجاد معرفي مي‌كند و با اتهام محاربه روبه‌روست. بقيه نيز به اتهام‌هاي مختلف دستگير شده و در زندان به‌سرمي‌برند و درخصوص كليپ‌هاي جديد نيز پليس تحقيقات گسترده‌اي را براي دستگيري افرادي كه اقدام به ايجاد رعب و وحشت و نشان دادن سلاح مي‌كنند، آغاز كرده است. دادستان بابل نيز در اين‌باره گفت: هماهنگي‌هاي لازم بين فرماندهي شهرستان بابل و فرماندهي انتظامي استان مازندران انجام شده است تا براي دستگيري چنين افرادي از تمام قواي نيروهاي انتظامي و نظامي استان استفاده شود. وي گفت: برخورد بدون اغماض با مخلان نظم و امنيت در جامعه در دستور كار قرار دارد.

کد خبر 322876

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha