دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
۰ نفر

ضبط آهنگ، راه‌اندازی سایت، گرفتن عکس‌ با آدم‌های معروف و یک زبان چرب و نرم همه ابزار خواننده پاپ برای اجرای نقشه‌های کلاهبرداری‌اش بود.

متهم

اين مرد براي سركيسه‌كردن طعمه‌هايش از هر شگردي استفاده مي‌كرد؛ يك‌بار فروش ليزينگي خودرو راه‌ مي‌انداخت، يك‌بار مدعي مي‌شد كه مي‌تواند وام‌هايي با مبالغ ميلياردي بگيرد و بار ديگر به بهانه واردات خودروهاي خارجي دست به كلاهبرداري مي‌زد اما در نهايت پس از 4سال فرار به دام پليس افتاد.

متهم كه سجاد نام دارد، بيشتر طعمه‌هايش را از طريق سايت اينترنتي خريد و فروش كالا شناسايي مي‌كرد. نخستين شاكي او مردي بود كه در سوداي گرفتن وام ميلياردي، در دام جوان كلاهبردار گرفتار شد. او در تشريح ماجرا به مأموران پليس گفت: از طريق يك سايت خريد و فروش با آگهي «اخذ وام با مبالغ بالا، در كوتاه‌ترين زمان» روبه‌رو شدم.

با آگهي‌دهنده تماس گرفتم و او خودش را سجاد معرفي كرد و گفت كه مي‌تواند برايم وام يك ميليارد و 600ميليون توماني بگيرد. به دفترش در تهرانپارس رفتم و در آنجا وي سايتش را نشانم داد و با ديدن عكس‌هايش فهميدم كه يك خواننده بانفوذ است كه با افراد معروف زيادي در ارتباط است.

به همين دليل به وي اعتماد كردم و وقتي گفت كه مي‌تواند در ازاي دريافت كارمزد 20ميليون توماني برايم وام بگيرد، اين مبلغ را به همراه مداركم به وي تحويل دادم اما پس از آن ديگر او را نديدم. اين مرد تنها شاكي سجاد نبود. چرا كه پس از او افراد ديگري نيز با مراجعه به پليس از جوان كلاهبردار شكايت كردند. يكي از آنها گفت: قرار بود كه سجاد در ازاي دريافت 70ميليون تومان يك دستگاه خودرو هيوندا سانتافه برايم وارد ايران كند اما پس از اينكه مبلغ مورد نظر را پرداخت كردم او ناپديد شد.

شاكي ديگري هم گفت: وقتي با سجاد آشنا شدم، با ديدن سايتش و عكس‌هايي كه با افراد مشهور گرفته بود، احساس كردم كه آدم بانفوذي است. او با چرب‌زباني متقاعدم‌كرد كه مي‌تواند با سند خانه‌ام، برايم وامي به ارزش 80درصد ارزش خانه‌ام بگيرد اما پس از اينكه راهي دفترخانه شديم و به او براي گرفتن وام وكالت دادم، وي با همين وكالت‌نامه خانه‌ام را فروخت و ناپديد شد.

  • كلاهبردار همه‌كاره

بررسي‌ها نشان مي‌داد كه سجاد از هر كدام از طعمه‌هايش با شگردي متفاوت كلاهـبــــــرداري كرده، اما اين همه ماجرا نبود چرا كه مأموران در ادامه متوجه شدند كه جوان كلاهبردار از 4سال پيش تحت تعقيب پليس و دادگستري خرم‌آباد است. بررسي‌ها نشان مي‌داد كه او در آن زمان به بهانه فروش ليزينگي خودرو، از ده‌ها نفر كلاهبرداري كرده و متواري شده بود و اين در حالي بود كه دادگاه او را غيابي محكوم به حبس كرده بود.

ماموران دريافتند كه مرد جوان حتي با ادعاي گرفتن تسهيلات بيمه‌اي نيز دست به كلاهبرداري از عده‌اي زده است تا اينكه در ادامه بررسي‌ها مشخص شد او به تازگي يك خودروي ب‌ام‌و به ارزش 400ميليون تومان از يك شركت كرايه خودرو اجاره كرده و متواري شده است.

در ادامه رد اين خودرو در اهواز شناسايي شد و مأموران دريافتند كه سجاد راهي اين شهر شده و قصد دارد به بهانه خريد يك خودروي سانتافه از يكي از طعمه‌هايش كلاهبرداري كند. به اين ترتيب تيمي از كارآگاهان پايگاه سوم پليس آگاهي تهران راهي اين شهر شدند و كلاهبردار هزارچهره‌ را دستگير كردند. سرهنگ رحيم فرزام، رئيس پايگاه سوم پليس آگاهي تهران با بيان اين خبر گفت: شاكيان احتمالي مي‌توانند براي شناسايي اين مرد و شكايت از او به پايگاه سوم در ميدان نيلوفر مراجعه كنند.

کد خبر 320480

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha