همشهری آنلاین: جانشین فرمانده ناجا از اجرایی شدن نرخ جرایم جدید رانندگی از نیمه دوم اسفندماه خبر داد.

ايسنا نوشت: سردار اسکندرمومنی در حاشیه گردهمایی تخصصی معاونان عملیات و فرماندهی انتظامی استان‌ها، با حضور در جمع خبرنگاران درباره افزایش نرخ جرایم رانندگی اظهار کرد: این موضوع را هیات وزیران مصوب کرده و بر این اساس از میان 170 کد تخلف، مبلغ 40 تخلف بین 50 تا صددرصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه این مصوبه پس از درج در روزنامه رسمی لازم‌الاجرا است، گفت: البته این موضوع مقدماتی هم دارد. باید در سیستم‌های هوشمند تغییراتی ایجاد شود و فرهنگ‌سازی درباره آن صورت گیرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی اضافه کرد: از نیمه دوم اسفند به بعد، این مصوبه اجرایی خواهد شد.

مومنی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه از 15 اسفندماه این قانون اجرایی خواهد شد یا خیر؟ اظهارکرد: تاریخ دقیقی نمی‌توان برای آن تعیین کرد؛ اما از 15 اسفندماه به بعد این مصوبه اجرایی خواهد شد و ممکن است از15 هم نه، از 20 نرخ جرایم افزایش یابد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است این جرایم از ابتدای تعطیلات نوروزی یا پس از آن اجرا شود؟ افزود: ما مجری قانون هستیم و هر آنچه که به عنوان قانون تصویب و برای اجرا ابلاغ شود، اجرا خواهیم کرد.

مومنی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا به نظر شما نرخ جرایم متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا کرده نیز گفت: همانطور که گفتم ما مجری قانون هستیم و با توجه به اینکه این قانون به تصویب هیات وزیران رسیده آن را اجرا خواهیم کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با تاکید بر اینکه پلیس علاقه‌ای به جریمه کردن شهروندان ندارد، گفت: آرزوی ماست که هیچ شهروندی تخلفی مرتکب نشده و ما کسی را جریمه نکنیم.

مومنی با اشاره به نقش همکاری شهروندان در کاهش حوادث رانندگی اظهار کرد: معتقدیم افزایش جریمه یکی از مولفه‌ها در کاهش تخلفات وحوادث رانندگی است و حتما آموزش همگانی و فرهنگ‌سازی نیز در این زمینه موثر است. همانطور که در سال 85 با همکاری‌های مردم، رسانه‌ها و دیگر نهادها تعداد کشته‌ها از 28 هزار نفر به 16 هزار و 800 نفر تا پایان سال 93 رسید.

کد خبر 322875

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha