همشهری آنلاین: پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم با شعار «گرمایش جهانی زمین و کاهش آثار زیان‌بار آن در منطقه» دوشنبه ۵ بهمن با حضور کارشناسان و متخصصان داخلی و خارجی هواشناسی و محیط زیست در تهران آغاز به کار کرد.

Conference

به گزارش ایرنا، مدیر اجرایی پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم گفت: با توجه به مساله افزایش گازهای گلخانه‌ای و کنفرانس آب و هوایی پاریس و همچنین مطالب گفته شده درباره کم کردن تولید این گازها از سوی کشورهای عضو و شرکت‌کننده در این مراسم، مقرر شد پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم با حضور متخصصان و کارشناسان داخلی و خارجی در ایران برگزار شود.

سحر تاجبخش افزود: این کنفرانس دو روزه با شعار «گرمایش جهانی زمین و کاهش آثار زیان‌بار آن در منطقه» که گردوغبار و خشکسالی از مهمترین آنها به شمار می‌رود، برگزار می‌شود.

به گفته مدیر اجرایی پنجمین کنفرانس منطقه‌ای تغییر اقلیم، رئیسان بخش‌های علوم زیست محیطی و مرکز پایش و پیش‌بینی گردوغبار سازمان هواشناسی جهانی، رئیس سابق ای.پی.سی.سی، نماینده دائم یونسکو در ایران و همچنین رئیس پژوهشکده اقلیم‌شناسی کشور از میهمانان این کنفرانس هستند.

تاجبخش با بیان اینکه پایش و پیش‌بینی اقلیم، اثرات تغییرات اقلیم و روش‌های سازگاری با آثار آن سه محور اصلی برگزاری این کنفرانس خواهد بود، گفت: درحال حاضر از 250 مقاله علمی در این کنفرانس، 42 مورد آن به صورت شفاهی و 110 مورد دیگر به صورت پوستری به شرکت‌کنندگان ارائه خواهد شد.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این کنفرانس شاهد اجرای بیشتر برنامه‌های سازمان محیط زیست و وزارت نیرو برای کاهش گازهای گلخانه‌ای و مدیریت منابع آب در کشور باشیم.

کد خبر 322815

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha