همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) گفت: برنامه ریزی دقیقی برای اشراف کامل بر آسمان کشور از سوی این قرارگاه انجام شده است.

 فرزاد اسماعیلی

به گزارش روابط عمومی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در جمع کارکنان گروه پدافند هوایی پونل منطقه شمال افزود: ایجاد شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی و استفاده از ظرفیت های متعدد از جمله رادار های بومی، شبکه گسترده دیده بانی و استفاده از اطلاعات مردمی در نقاط مختلف کشور باعث شده تا پدافند هوایی توان مناسبی در حراست از آسمان کشور داشته باشد.

وی توضیح داد: وسعت گستره سرزمینی ایران ایجاب می کند تا برای اشراف کامل بر آسمان کشور برنامه ریزی دقیقی انجام شود و به همین خاطر بیش از 3600 نقطه پدافندی در سطح کشور گسترش یافته و این گسترش تا پنج هزار نقطه پدافندی در حال افزایش است.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) اضافه کرد: تمامی اطلاعات دریافتی از جمله مشاهده های مردمی، اطلاعات دریافتی از رادارها و سامانه های شنود الکترونیکی و گزارش های دیده بانی بصورت کامل در شبکه یکپارچه قرارگاه پدافند هوایی تجزیه و تحلیل و تصمیم های به موقع برای دفاع مناسب از فضای کشور اتخاذ می شود.

امیر سرتیپ اسماعیلی تصریح کرد: نمونه بارز این انسجام در شبکه یکپارچه و بومی قرارگاه پدافند هوایی در مواردی همچون شناسایی و فرود هواپیمای ایساف و فرود اجباری هواپیمای ریگی و دستگیری وی مشاهده شد.

کد خبر 322716

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha