همشهری آنلاین: معاون عمران و توسعه امورشهری و روستایی وزیر کشور گفت: ایران از فناوری‌های مدیریت پسماند ژاپن استقبال می‌کند.

استقبال ایران از فناوری مدیریت پسماند ژاپنی‌ها

به گزارش ایرنا، هوشنگ خندان دل در نشست مشترک هیات‌های ایرانی و ژاپنی با اشاره به سابقه همکاري‌های مشترک دو کشور افزود: زمان شروع عملیات اجرائی حوزه مدیریت پسماند توسط شرکت‌های ژاپنی فرا رسیده است و فصل جدیدی برای همکاری ایران و ژاپن در حوزه مدیریت پسماند رقم می‌خورد.

خندان دل با اشاره به همکاری‌های سال‌های اخیر در حوزه‌های انرژی‌های نو و مدیریت پسماند گفت: شکل سازمان یافته این همکاری‌ها در آموزش‌های مدیریتی و کارشناسی در حوزه مدیریت پسماند در کشور ژاپن و همچنین با همکاری مشترک در ایران اجرايی شده است.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های با اشاره به این که پایلوتی که در مشهد توسط طرف ژاپنی راه‌اندازی شده است نقطه شروع خوبی به شمار می‌آید، گفت: در ایران حجم زیادی از زباله تولید می‌شود که مایلیم از دانش کشور ژاپن بهره‌برداری کنیم.

وی خاطر نشان کرد که کشورهای متعددی در حوزه مدیریت پسماند فعالیت می‌کنند و این کشورها با برداشته شدن تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران، مایل به همکاری‌های مشترکند؛ اما نقطه اتکا بسیار محکمی که در رابطه ایران و ژاپن وجود دارد همکاری‌هايی است که قبلا شکل گرفته است و من مطمئنم، این موضوع باعث همکاری‌های جدید مشترکی در این حوزه خواهد شد.

وی ادامه داد: ما فرصت‌هايی را فراهم کردیم که نمایندگان ذی‌ربط دولت و بخش خصوصی ژاپن بخش‌هايی از کشور ما را مطالعه و بررسی کنند و این مطالعات ما را در شروع طرح‌های اجرائی قرار می‌دهند.

وی افزود: قوانین خوبی برای سرمایه گذاری مشترک در این زمینه در کشور ایران وجود دارد و ما از تمام ظرفیت‌ها برای رفع ابهامات احتمالی استفاده می‌کنیم.

معاون عمران و توسعه امورشهری و روستایی وزیر کشور اظهار کرد: مطمئن هستیم که فصل جدید در همکاری‌های فی مابین ایران و ژاپن به خصوص در حوزه مدیریت پسماند رقم خواهد خورد.

نشست مشترک هیات‌های ایرانی و ژاپنی در زمینه بررسی همکاری و مشارکت در ساخت و احداث تاسیسات زباله‌سوز و استفاده از تجربیات کشور ژاپن در حوزه مدیریت پسماندهای شهری امروز در محل سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

در این نشست رئیس و مدیران سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، جمعی از معاونین امور عمرانی استانداری‌ها، مدیران عامل سازمان های مدیریت پسماند شهرداری‌های شهرهای هدف در ایران، نمایندگان وزارت امورخارجه، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان انرژی‌های نو ایران حضور داشتند.

همچنین مدیران وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن، رئیس بخش امور اقتصادی و تجاری سفارت ژاپن و نمایندگان اتحادیه JASE-W، صنایع سنگین کاوازاکی، صنایع سنگین میتسوبیشی، شرکتJGC، شرکت نیپون استیل و شرکت toyo از کشور ژاپن نیز از دیگر شرکت‌کنندگان این نشست بودند.

کد خبر 322527

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha