جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
۰ نفر

در شرایطی که برخی مدافعان آکادمی اسکار اعطای جایزه بهترین فیلم به «تصادف» و بهترین بازیگران زن و مرد به هالی بری و دنزل واشنگتن را نشان‌دهنده کارنامه سفید اسکار در سال‌های اخیر می‌دانند

سینما

هنرمندان سیاهپوست و چند چهره تأثیرگذار دنیای سینما همچنان از نبود تنوع‌نژادی در میان نامزدهای اسکار بازیگری گلایه می‌کنند.

به گزارش همشهري، ويل اسميت كه تصور مي‌شد امسال با «ضربه مغزي» يكي از نامزدهاي نهايي بخش بهترين بازيگر مرد اسكار هشتاد و هشتم باشد، با حضور در يك برنامه تلويزيوني به جمع تحريم‌كنندگان اسكار پيوست. پيش از او همسرش جاد پينكت اسميت هم اعلام كرده بود كه در اعتراض به ناديده گرفته‌شدن هنرمندان سياهپوست، امسال در مراسم اهداي جوايز اسكار شركت نمي‌كند.

اسميت پيش از اين 2بار با «علي» و «در جست‌وجوي خوشبختي» نامزد دريافت اسكار شده بود و انتظار مي‌رفت در كنار مايكل ب. جردن و ادريس البا بازيگران سياهپوست حاضر در ميان نامزدها باشد اما عملكرد اعضاي راي‌دهنده آكادمي اسكار صداي او را هم درآورد. بازيگر ضربه مغزي در شبكه abc گفت: «همسرم در مراسم شركت نمي‌كند و درست نيست من هم به مراسم بروم. ما بخشي از اين جامعه هستيم اما در اين شرايط نمي‌توانيم بي‌خيال باشيم.»

رابرت ردفورد، بازيگر برنده اسكار آمريكايي و بنيانگذار جشنواره فيلم ساندنس در مراسم افتتاحيه جشنواره امسال ناچار شد درباره مهم‌ترين بحث روز سينماي آمريكا موضع بگيرد. او كه آشكارا نمي‌خواست كسي را از خود برنجاند، در سخناني سياستمدارانه گفت: «تنوع زاييده واژه استقلال است. اگر كسي مستقل فكر و عمل‌كند، كارهايش متفاوت از جريان معمول روز خواهد بود و آنچه در نهايت توليد مي‌شود، بسيار متنوع است.»

از سوي ديگر، رئيس پيشين آكادمي اسكار هم با نوشتن نامه‌اي سرگشاده خطاب به هاليوودنشينان خواستار استفاده بيشتر از بازيگران و هنرمندان رنگين‌پوست در توليد فيلم‌هاي هاليوودي شد. هاوك كوچ كه از 2012به‌مدت يك سال رياست آكادمي اسكار را برعهده داشت و در مقام تهيه‌كننده 10فيلم در كارنامه دارد، در بخشي از نامه خود چنين آورده است: «ما بايد علاوه بر اتحاديه‌ها و انجمن‌ها، سراغ مدارس سينمايي برويم و از استعداد اقليت‌ها بيشتر بهره ببريم.»

کد خبر 322437

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha