مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نتایج تحقیقات محققان ایرانی در زمینه درمان شب کوری، نوید بهبود این بیماران را در آینده‌ای نزدیک می‌دهد.

eye

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما، رئیس کمیته برگزاری اولین همایش سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در چشم پزشکی گفت: پیشرفت‌های خوبی در زمینه سلول‌های بنیادی در حوزه چشم پزشکی و ترمیم سلول‌های آسیب دیده به دست آمده است.

دکتر محمود جباروند افزود: بر اساس مطالعات به دست آمده مرکز تحقیقات رویان و دیگر مراکز تخصصی مطالعاتی در زمینه سلول‌های بنیادی چشم، شاهد نتایج خوب و چشمگیری در زمینه رفع سطوح آسیب دیده چشم در بیماری‌های مادرزادی یا حوادث مختلف هستیم.

وی گفت: خوشبختانه در دو سال گذشته تاکنون در بیمارستان فارابی و مراکز درمانی و تحقیقاتی چشم، کار جدیدی در زمینه تکثیر و رشد سلول‌های بنیادی و ترمیم سلول‌های رنگدانه رتین برای بیماران آسیب دیده انجام شده است و این تحقیقات بعد از پایان فاز مطالعات حیوانی که حدود 18 ماه به طول می انجامد و پس از انجام مطالعات انسانی افتخاری برای کشور ما محسوب می‌شود.

رئیس بیمارستان فارابی با اشاره به حدود هشت سال بهره مندی کشور از مطالعات سلول‌های بنیادی افزود: ایران جایگاه علمی بسیار خوبی در بین کشورهای پیشرفته جهان پیدا کرده است به طوری که همزمان با مطالعات و تحقیقات محققان ایرانی برای درمان بیماری شب کوری در چند مرکز بزرگ دنیا هم این مطالعات انجام می‌شود و خوشبختانه نتایج کشور پیشرو است.

وی همچنین پیشرفت‌های پزشکی و علمی کشور را در زمینه رفع بیماری‌های قرنیه بالا و چشمگیر دانست و گفت: با تلاش تیم‌های تحقیقاتی و چشم پزشکی کشور مشکلات بسیاری از بیماری‌ها در این زمینه برطرف می‌شود ضمن اینکه خدماتی که در ایران انجام می‌شود با حمایت‌های وزارت بهداشت، علاوه بر به روز بودن به صرفه تر و ارزان تر نیز هست و بیماران دچار بیماری‌های سلول‌های بنیادی و پیوند با 30، 40 و حتی 50 هزار دلار تحت درمان قرار می‌گیرند.

کد خبر 322426

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha