جمعه ۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر خارجه آمریکا گفت که از محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران خواسته است تا با توجه به ناپدید شدن سه پیمانکار آمریکایی درعراق، تهران در حل این معما و پیداشدن این شهروندان به آمریکا کمک کند.

جان کری

به گزارش ایرنا از بخش رسانه وزارت خارجه آمریکا، جان کری در حاشیه اجلاس داووس به خبرنگاران اظهار داشت: این موضوع را با وزیر خارجه ایران مطرح کرده و از وی درخواست کردم هرگونه کمک یا راهکاری که ایران می تواند در راستای دستیابی به راه حل درست داشته باشد، به ما ارایه کند.

وزیرخارجه آمریکا در ادامه با بیان اینکه ظریف قول داد در این مورد در حد امکان رایزنی کند، افزود: وی در آن لحظه در این خصوص هیچ گونه اطلاعاتی نداشت.

کری همچنین اظهار داشت: در دیداری که با العبادی داشته، نخست وزیر عراق شخصا گفته است فکر نمی‌کند ایران در جریان جزئیات این ماجرا قرار داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد، مقامات دولت عراق در حال تحقیقات بیشتر در مورد ناپدید شدن شهروندان آمریکایی هستند. دولت عراق در حال جمع‌بندی جزئیات ماجرا است و ما نیز این موضوع را از طریق سفیرمان در عراق از نزدیک دنبال می‌کنیم.

سه پیمانکار آمریکایی روز جمعه گذشته (25 دیماه-15 ژانویه) در منطقه الدوره واقع در جنوب شرق بغداد ناپدید شدند و تاکنون هیچ اطلاعی مبنی بر علت ناپدید شدن یا ربوده شدن آنها از سوی مقامات امنیتی اطلاعاتی آمریکا یا عراق بدست نیامده است.

کد خبر 322425

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha