همشهری آنلاین: وزیر دفاع عراق از امکان درخواست از روسیه برای جنگ علیه داعش در آینده سخن گفت و اراضی کنونی تحت اشغال تکفیری ها در این کشور را ۱۶ درصد دانست.

وزیر دفاع عراق

به گزارش مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، خالد العبیدی وزیر دفاع عراق گفت: بغداد در حال حاضر به دنبال درخواست از روسیه برای هدف قرار مواضع داعش نیست اما بعید نیست که در آینده چنین درخواستی را مطرح کند.

وی افزود: ارتش عراق در حال حاضر ماموریت‌های خود را به خوبی انجام می‌دهد. بغداد در حال حاضر نیاز به کمک بیشتری ندارد.حساسیت این موضوع به سبب مواضع قدرتهای منطقه‌ای است.

العبیدی تاکید کرد: مرکز اطلاع رسانی برای مبارزه با داعش در بغداد شروع به ارائه اطلاعات به نیروهای عراقی کرده است اما هنوز فعالیت‌هایش به سطح مطلوب نرسیده است. امیدواریم که نیروهای عراقی از این مرکز در آینده استفاده و بهره بیشتری ببرند.

وی اظهار داشت: داعش در حال فقط ۱۶ درصد از اراضی عراق را تحت اشغال دارد در حالی که قبلا ۴۰ درصد را در اشغال خود داشت. نیروهای عراقی اخیرا موفق به آزاد سازی شهر الرمادی شده‌اند و در سال جاری عملیات آزاد سازی موصل را در موعدی بسیار نزدیکتر از آنچه تروریست‌ها انتظار دارند انجام خواهد داد و این عملیاتی سرنوشت ساز خواهد بود.

وزیر دفاع عراق افزود: بیشتر جنگنده‌ها و بالگردهای عراقی ساخت روسیه هستند و مسکو نقش زیادی در تجهیز عراق به سلاح دارد.این سلاح کاربرد موثرتری در جنگ دارد.

کد خبر 322422

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha