همشهری آنلاین: رئیس دفتر رئیس جمهوری در دیدارِ جمعی از مدیران بانکی اروپایی، اولویت های سرمایه گذاری در ایران و به ویژه شرایط و ویژگی های سرمایه گذاری در پروژه های زیرساختی و پروژه های نفتی و گازی را تشریح کرد.

davos

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، محمد نهاوندیان که به همراه محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه کشورمان برای شرکت در چهل و ششمین مجمع جهانی اقتصاد به داووس رفته است.

نهاوندیان در حاشیه این اجلاس با «یوهان اشنایدر» رئیس جمهوری سوییس و «الهام علی اف» رئیس جمهوری آذربایجان، دیدار و درباره توسعه همکاری های دو کشور ایران و سوئیس رایزنی کرد.

نهاوندیان همچنین با دبیرکل سازمان «آنکتادو» با حضور 15 کشور جهان در میزگرد «پویش های جدید سرمایه گذاری در کشورهای خارجی» در داووس شرکت کرد.

وی در این نشست که ریاست بخشی از آن را برعهده داشت و با ابراز خوشحالی کشورها از رفع تحریم های ایران همراه بود، به ایجاد زمینه های جدید در سرمایه گذاری های توسعه ای کشور از جمله در تبادلات انرژی و نفت اشاره کرد و گفت: امکانات جدیدی با اجرایی شدن برجام برای توسعه سرمایه گذاری در ایران ایجاد شده و زمینه و بستر مناسبی برای توسعه تعاملات اقتصادی بیش از پیش فراهم کرده است؛ دولت جمهوری اسلامی ایران نیز تمهیدات لازم برای ایجاد فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری های باثبات در ایران را پیش بینی کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به همراه محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهوری عصر سه شنبه برای حضور در نشست سالانۀ اجلاس جهانی اقتصادی داووس، به سوئیس سفر کردند. در اجلاس امسال موضوع هایی همچون پناهجویان، کاهش قیمت نفت، حملات تروریستی در کشورهای مختلف و تغییرات آب و هوا بررسی می شود.
بیش از 2500 نفر از سران کشورها، سازمان های غیردولتی و موسسه های تجاری از سراسر جهان در این اجلاس شرکت کرده‌اند.

مجمع جهانی اقتصاد برای نخستین بار در ژانویه سال 1971 و در شهر داووس توسط «کلاوس شواب» به عنوان جایی برای جمع شدن رهبران اقتصادی و سرمایه داران اروپایی راه اندازی شد.

کد خبر 322397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha