همشهری آنلاین: دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران با دعوت رسمی مقامات بلند پایه ایتالیا و فرانسه پنجم بهمن به این کشورها سفر می‌کند.

روحانی

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ضمن اعلام این خبر به ایرنا گفت: دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در راس هیاتی بلند پایه صبح دوشنبه 5 بهمن ماه به دعوت نخست وزیر و رئیس جمهور ایتالیا به رم سفر می‌کند.

پرویز اسماعیلی افزود: دکتر روحانی طی سفر به ایتالیا پس از استقبال رسمی، ملاقات‌هایی با رئیس جمهور، نخست وزیر و سایر مقامات بلند پایه ایتالیا خواهد داشت. همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه‌گذران و صاحبان صنایع بزرگ ایتالیا نیز در برنامه سفر به رم پیش‌بینی شده است.

وی حضور در واتیکان و ملاقات و گفتگو با پاپ و نیز نخست وزیر واتیکان را از دیگر برنامه‌های رئیس جمهوری در مرحله اول سفر خود به اروپا اعلام کرد.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور ادامه داد: دکتر روحانی چهارشنبه 7 بهمن ماه و پس از اتمام برنامه‌ها در ایتالیا، رم را به مقصد پاریس ترک می‌کند.

پرویز اسماعیلی گفت: رئیس جمهور در سفر خود به پاریس و پس از استقبال رسمی از سوی رئیس جمهور فرانسه، با وی دیدار و گفت‌وگو خواهد داشت و هیات‌های عالیرتبه دو کشور نیز مذاکراتی مشترک خواهند داشت.

وی ملاقات و گفتگو با مدیر کل یونسکو ، را نیز از دیگر برنامه های دکتر روحانی در پاریس اعلام کرد. همچنین دیدار با تعدادی از سرمایه‌گذران، مدیران اقتصادی و صاحبان ارشد صنایع بزرگ فرانسه برنامه ریزی شده است.

اسماعیلی ملاقات‌های دوجانبه و چند جانبه، نشست و مصاحبه با سردبیران ارشد رسانه‌های اروپایی، ایتالیایی و فرانسوی، دیدار با نخبگان و اندیشمندان، نشست مشترک با صاحبان صنایع و سرمایه‌گذاران را از سایر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای رئیس جمهوری در این سفر 4 روزه اعلام کرد.

به گفته معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور تعدادی از وزرا و مقامات بلند پایه کشورمان دکتر روحانی را در این سفر همراهی خواهند کرد و اسناد متعددی نیز برای همکاری‌های دو جانبه در عرصه‌های مختلف از سوی آنان به امضا خواهد رسید.

پرویز اسماعیلی در پایان خاطر نشان کرد که همزمان با سفر رئیس جمهوری، نشست‌های تخصصی و ملاقات‌هایی نیز میان سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بخش خصوصی دو کشور انجام خواهد شد.

دکتر روحانی پنج شنبه ۸ بهمن ماه به کشور باز می‌گردد.

کد خبر 322298

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha