فیلم سینمایی «کانون توجه» به کارگردانی تام مک‌کارتی در حالی جایزه بهترین فیلم بیست و یکمین دوره مراسم اهدای جوایز انتخاب منتقدان را برد که اکشن تحسین‌شده «مکس دیوانه: جاده خشم» ساخته جورج میلر با کسب ۹جایزه پیشتاز این رقابت بود.

سینما

به گزارش همشهري، چند روز پس از اعلام فهرست نامزدهاي هشتاد و هشتمين دوره اسكار و درحالي‌كه فصل جوايز سينمايي در آمريكاي شمالي به روزهاي اوج و حساس رسيده، هر گروه از منتقدان و كارشناسان فيلم‌هاي برگزيده خود را معرفي مي‌كنند.

در اروپا هم حلقه منتقدان لندن در سي و ششمين جشن سالانه خود بيشترين جوايز را به مكس ديوانه و «45سال» اهدا كردند. فيلم شگفت‌انگيز ميلر 2جايزه بهترين فيلم و بهترين كارگردان را برد و تام هاردي هم براي بازي در مجموعه آثار خود در سال 2015ازجمله مكس ديوانه برنده جايزه بهترين بازيگر مرد شد. جايزه بهترين فيلم بريتانيايي به 45سال رسيد و تام كورتني و شارلوت رمپلينگ براي بازي در آن جوايز بهترين بازيگر مرد و زن را گرفتند.

در آن سوي اقيانوس، بزرگ‌ترين گروه منتقدان در آمريكاي شمالي به كانون توجه بيش از همه علاقه‌نشان دادند و جوايز بهترين فيلم، بهترين گروه بازيگري و بهترين فيلمنامه غيراقتباسي را به آن اهدا كردند. جاده خشم كه در 13رشته نامزد دريافت جايزه بود، جوايز بهترين كارگردان، بهترين فيلم اكشن، بهترين بازيگر مرد اكشن (تام هاردي) و بهترين بازيگر زن فيلم اكشن (چارليز ترون) را برد و در بخش‌هاي جلوه‌هاي تصويري، تدوين، طراحي صحنه، طراحي لباس و چهره‌پردازي و مو هم برنده شد.

لئوناردو دي‌كاپريو براي «بازگشته» جايزه بهترين بازيگر مرد را برد تا بيش از پيش به كسب جايزه اسكار نزديك شود. بري لارسن براي «اتاق» بهترين بازيگر زن لقب گرفت و جايزه بهترين بازيگر زن يا مرد جوان به جيكاب ترمبلي بازيگر 9ساله اتاق رسيد. بازگشته جايزه بهترين فيلمبرداري را هم براي امانوئل لوبزكي به ارمغان آورد اما دست الخاندرو گونزالس ايناريتو كارگردان اين فيلم از جوايز منتقدان آمريكايي كوتاه ماند.

كريستين بيل براي بازي در «كمبود بزرگ» جايزه بهترين بازيگر مرد كمدي را برد و جايزه مكمل اين بخش به سيلوستر استالونه براي بازي در «كريد» رسيد. اين بازيگر قديمي فيلم‌هاي اكشن با همين فيلم نامزد جايزه اسكار هم شده است. در بخش جوايز تلويزيوني سريال «فارگو» كه در 8رشته نامزد شده بود، در نهايت جوايز بهترين سريال، بهترين بازيگر زن، بهترين بازيگر مرد مكمل و بهترين بازيگر زن مكمل را برد و به عباراتي موفق‌ترين سريال كوتاه امسال لقب گرفت.

کد خبر 322054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha