همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در استان مرکزی خواستاربررسی مجدد و دقیق صلاحیت نامزدهای انتخاباتی شد و گفت: شورای نگهبان و هیات‌های نظارت در فرصت باقی مانده دوباره صلاحیت کاندیداها را بررسی کنند.

دری نجف‌آبادی

آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در نخستین اجلاس نماز استان مرکزی در اراک افزود: باید تلاش شود تا جایی که ممکن است تکلیف عدم احراز افراد مشخص شود و همانطور که مقام معظم رهبری فرموده‌اند حقی از کسی ضایع نشود.

وی با بیان اینکه مسئله عدم احراز صلاحیت‌ها باید کالبد شکافی دقیق شود، اظهار کرد: باید تا جایی که ممکن است افراد تایید شوند و در گردونه انتخابات بمانند.

وی با طرح این پرسش که آیا صلاحیت 40 درصد از داوطلبان نامزدی احراز نشد؛ یعنی آنان سلب صلاحیت شده‌اند، گفت: این امر باید به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد.

امام جمعه اراک انتخابات را حق الناس خواند و با قابل توجیه ندانستن برخی رفتارهای انتخاباتی گفت: افراد در جامعه و خانواده‌هایشان آبرو دارند و این را باید هیات‌های اجرایی و مسئولان بررسی صلاحیت داوطلبان نامزدی، عناصر چهارگانه و نهایتا شورای نگهبان تشخیص دهند و همه دستگاه‌ها مسئولند چرا که آبروی مردم در اسلام از همه چیز واجب‌تر و حتی از حرمت کعبه نیز باعظمت‌تر است.

آیت الله دری نجف آبادی گفت: حفظ آبرو و عظمت نظام وظیفه تمامی مسئولان و دستگاه‌ها است و همه باید زیر سایه ولی فقیه و در چارچوب قوانین نظام جمهوری اسلامی که امام (ره) بنیانگذار آن بود، عمل کنند.

وی افزود: نباید با یک سری رفتارهای انتخاباتی ناصحیح، آب به آسیاب دشمنان داخلی و خارجی ریخته شود.

کد خبر 322022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha