همشهری آنلاین: با اعلام وضعیت صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس، تعدادی از احزاب وضعیت نامزد‌های خود را اعلام کردند.

انتخابات

ایسنا در گفت‌وگو با برخی فعالان حزبی آمار افراد حزبی که صلاحیت آن‌ها توسط هیأت‌های نظارت احراز نشده است را استخراج کرده است که این آمار به شرح زیر است:

  •  حزب اعتماد ملی

رسول منتجب نیا قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی با اشاره به این‌که در سراسر کشور 54 نفر از اعتماد ملی در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: صلاحیت اکثریت این افراد تأیید نشده است. در تهران 14 نفر ثبت‌نام کرده‌اند که صلاحیت فقط یک نفر تأیید شد.

  • حزب مردم‌سالاری

میرزابابا مطهری‌نژاد عضو شورای مرکزی مردم‌سالاری، گفت: در تهران از حزب مردم‌سالاری 60 در انتخابات ثبت‌نام کردند. البته از این 60 نفر تعدادی هستند که عضو این حزب نبوده اما تقاضا داشتند که مردم‌سالاری از آن‌ها حمایت کند. از این تعداد کمتر از 10 نفر تأیید صلاحیت شدند.

  • کارگزاران سازندگی

حسین مرعشی سخنگوی کارگزاران سازندگی نیز با بیان این‌که «از این حزب 100 نفر در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند»، اظهار کرد که هیچ یک از اعضای این حزب تأیید صلاحیت نشدند.

  • حزب موتلفه اسلامی

محمدنبی حبیبی دبیرکل این حزب درباره تعداد افراد این حزب که در انتخابات تأیید شده‌اند،‌ گفت: من در تهران نشنیده‌ام که کسی از اعضای موتلفه رد صلاحیت شده باشد اما از استان‌ها خبر ندارم.

وی با اشاره به انتقادها از ردصلاحیت برخی کاندیداهای اصلاح‌طلب گفت: تا آنجا که ما اطلاع داریم اصلاح‌طلبان خود را به اندازه کافی برای یک رقابت جدی با اصولگرایان آماده کرده‌اند و ردصلاحیت برخی از آنها مانع رقابتشان با اصولگرایان نخواهد شد.

  • انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها

محسن رهامی دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان این‌که از این انجمن در تهران 7 نفر ثبت‌نام کرده‌ بودند، اظهار کرد: همه ما رد صلاحیت شده‌ایم و در حال جمع‌آوری آمار از سراسر کشور هستیم.

  •  جمعیت آبادگران

حسن بیادی عضو این جمعیت به خبرنگار ایسنا گفت: فقط من برای انتخابات مجلس کاندیدا شده بودم که تایید صلاحیت شده‌ام.

  • جمعیت وفادارن انقلاب اسلامی

حبیب‌الله بوربور با بیان اینکه سه نفر از این تشکل در تهران ثبت‌نام کرده‌اند اظهار کرد: تاکنون اطلاعی درباره ردصلاحیت این سه نفر به ما نرسیده است.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر تاکنون اطلاعی داده نشده پس آیا این سه نفر تایید صلاحیت شده‌اند؟ گفت: من اطلاعی ندارم.

کد خبر 322021

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha