همشهری آنلاین- علی شاکری: کاله مازندران در هفته هفدهم لیگ برتر والیبال با بردن شهرداری تبریز، یکی از رقبای اصلی میانه جدولی‌اش در تبریز در صعود به مرحله پلی‌آف امیدوارتر شده است. این تیم اگرچه سرمایه‌گذاری همانند فصل‌های گذشته برای قهرمانی و رفتن احتمالی روی سکو نداشته است، اما یکی از معدود تیم‌هایی به شمار می‌رود که تبحر خاصی در بردن حریفان در مراحل پلی‌آف دارد و به نوعی همیشه بازی‌هایش در مراحل مقدماتی ۱۸۰ درجه متفاوت با بازی‌های مرحله حذفی است.

Behrooz Ataea

با توجه به دو پیروزی اخیر این تیم مقابل آرمان ورزشی اردکان و شهرداری تبریز پای صحبت‌های سرمربی‌اش، بهروز عطایی نشستیم که از نظرتان می‌گذرد.

  • بازی سختی را در تبریز بردید، اینگونه نیست؟

واقعا بردن تیم شهرداری در خانه‌اش کار هر تیمی نیست، به خصوص این که آنها هم همانند ما برای رسیدن به پلی‌آف نیازمند امتیازات این بازی بودند و نمی‌خواستند پیش روی تماشاگرانشان ببازند. بازیکنان ما در این بازی فوق‌العاده ظاهر شدند.

  • پس بی‌جهت نبود که شما قبل از این بازی برای حریفانتان در مرحله پلی‌آف خط و نشان کشیدید؟

کاله همیشه در سال‌های اخیر تیم روزهای سخت مراحل پلی‌آف بوده و امسال هم امیدوارم علی‌رغم آن که تیمی به قدرتمندی قبل نداریم، دوباره باعث خوشحالی هواداران پرشمارمان شویم. موضوع سختی بازی با کاله را همه رقبای ما به خوبی می‌دانند و من هم فقط خواستم دوباره با هشدارم باعث بیداری حریفان آینده‌مان شوم و بگویم بدانند که کار آسانی در پیش ندارند.

  • ولی کاله دوره‌های قبل تیم‌های پرمهره و شاخصی بودند، اما در این فصل به نظر می‌رسد دستتان خالی‌تر از گذشته است.

درست است. امسال هدف‌گذاری باشگاه کسب نتیجه‌ای خوب در میانه جدول هست، اما بازهم این قول را می‌دهم که با همین تیم هم باعث هراس تیم‌های مدعی شویم. به نوعی فکر می‌کنم راه و شیوه بازی‌های حذفی را بهتر از سایر تیم‌ها یاد گرفتیم و به عبارتی اعتماد به نفس ما در بازی‌های سخت‌تر بیشتر می‌شود . نکته دیگر این که مطمئن باشید در پلی‌آف تیم‌های پایین جدولی چیزی برای از دست دادن ندارند و استرس باختن می‌تواند بلای جان تیم‌های مدعی شود.

  • ولی خوب می‌دانید که تیم‌های بالای جدولی از امتیاز خاص میزبانی بیشتر سود می‌برند.

خیلی نمی‌شود به میزبانی بیشتر دل بست. سال گذشته من خودم سرمربی متین ورامین بودم و با وجود برخورداری از این امتیاز مغلوب شهرداری تبریز شدیم و یا سال قبل‌ترش باریج اسانس کاشان با شکست مقابل شهرداری ارومیه از رسیدن به جمع 4 تیم برتر مرحله پایانی بازماند.

  • آیا فاصله گرفتن کاله از جمع مدعیان قهرمانی در این فصل در کاهش تماشاگرانش هم تاثیر گذاشت؟

طبیعی است توقع تماشاگران از نام کاله‌ای که سابقه قهرمانی در لیگ برتر و باشگاه‌های آسیا را دارد زیاد است و آنها همواره دوست دارند که تیمشان پر از ستاره و مدعی باشد و به همین دلیل در این فصل در این بخش ریزش داشتیم.

  • ایده‌آل عطایی و کاله بازی با کدام تیم در مرحله اول پلی‌آف حذفی است؟

ما اگر بتوانیم با پیروزی در بازی‌های آینده پنجم شویم، بازی با تیم چهارم جدول گروهی برای من ایده‌آل‌تر از بازی با سه تیم مدعی قهرمانی بانک سرمایه، شهرداری ارومیه و پیکان خواهد بود.

تیم والیبال کاله

  • از دید شما از میان سه تیم مدعی یاد شده، کدامیک شانس قهرمانی بیشتري دارند؟

بانک سرمایه تیم قدرتمند و شایسته‌ای است که از دید من بخت بیشتری نسبت به دو تیم دیگر دارد.

  • خیلی‌ها معتقدند لیگ امسال از نظر کیفی شرایطی بهتر از گذشته پیدا کرده، شما هم همین عقیده را دارید؟

من موافق این نظر نیستم. در لیگ امسال بازی‌ها دشوارتر و سخت‌تر شده است. شما به جدول نگاه کنید، فاصله تیم چهارم با تیم هشتم یک برد بیشتر است و در هیچ زمانی شاهد چنین فشردگی در بازی‌های لیگ نبوده‌ایم.

  • آیا بودند تیم‌ها و مربیان و بازیکنانی که در این فصل خلاقیت جدیدی از نظر تاکتیکی و نوآوری از خود ارائه داده باشند؟

نه. همه تیم‌ها، مربیان و بازیکنان با همان سبک و مدل سال‌های قبل بازی می‌کنند. چیز نو و جدیدی را ندیدم.

  • آیا در لیگ امسال بازیکنی را می‌شود پدیده قلمداد کرد؟

تعریف پدیده این است که چهره جدیدی باشد و قبلا دیده نشده باشد. من چنین بازیکنی را در لیگ ندیدم و دیگر به بازیکنانی مثل میلاد عبادی‌پور، جواد حسین‌آبادی و امثالهم نمی‌شود لقب پدیده داد و آنها با وجود درخشش قبلا دیده شده بودند.

  • مشکل داوری‌ها داد همه تیم‌ها را در آورده، آیا شما جزو معترضین داوری‌های امسال هستید؟

بحث داوری‌ها از جمله موارد افزایش حاشیه‌سازي در لیگ برتر است. من خودم جزو آن دسته از مربیان هستم که معتقدم باید تغییر نسل حتما در تمامی سطوح والیبال انجام شود، اما راهش این نیست که یک‌باره به این فکر بیفتیم. من با وجود آن که در بازی با شهرداری تبریز برنده شدیم، از داوران بازی سخت گلایه‌مندم که در موارد بسیاری نامتعادل عمل کردند. بقیه تیم‌ها از این بابت در بازی‌ها ضربه خوردند. به نظر می‌رسد که در چیدمان داوری‌ها باید بیشتر دقت شود و با آنالیز جدول و حساسیت و اهمیت بازی‌ها داورها را انتخاب کنند. فکر می‌کنم بیشتر روی نام تیم‌ها، داوران چیدمان می‌شوند که این امر مشکل‌ساز می‌شود.

کد خبر 322015

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha