معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها، از تذکر به برخی قضات که بیش از حد نیاز مبادرت به صدور حکم حبس کرده اند، خبر داد.

به گزارش سازمان زندان‌ها، محمود سالارکیا گفت‌: در بخشنامه آیت‌الله هاشمی شاهرودی که در سال گذشته به تمامی دادگستری‌های استان‌ها ابلاغ شد، تاکید شده قضاتی که بیش از حد مبادرت به صدور حکم حبس می کنند معرفی شوند و تذکر لازم به آنان داده شود که تاکنون نظارت لازم در این ارتباط اعمال شده است.

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها تصریح کرد: بر اساس تاکید رئیس قوه قضائیه، بنا شده در راستای کاهش جمیعت زندان‌ها، در صورتی که تناسبی میان قرار صادره و نوع جرم وجود نداشته باشد با قاضی پرونده و صادر کننده رأی، برخورد لازم صورت گیرد.

وی اظهار داشت: بررسی عملکرد قضات نشان می دهد، پس از دستورالعمل تاکیدی رئیس قوه قضائیه، قضات تا حد امکان از صدور حکم حبس خودداری کرده‌اند، اما با این وجود تذکراتی در دادگستری‌های استان‌های مختلف نیز به برخی قضات که نسبت به اجرای این دستورالعمل بی‌توجهی کرده اند، داده شده است.

سالارکیا گفت: همچنین در حال حاضر سعی شده از صدور قرار بازداشت موقت که همواره یکی از موضوعات و انتقادات آیت‌الله هاشمی شاهرودی بوده جلوگیری شود.

معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها، همچنین به ارائه گزارش عملکرد قضات در ارتباط با صدور حکم حبس به رئیس قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: رئیس قوه قضائیه به جد، موضوع توجه قضات به خودداری از صدور حکم حبس را پیگیری می‌کند.

کد خبر 32198

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز