دومـین «نـمـایـشگاه مشارکت تولیدکنندگان ایرانی در صنعت مترو» صبح دیروز کار خود را در بوستان گفتگو آغاز کرد.

نمایشگاه قطعات مترو

در اين دوره از نمايشگاه بيش از 100توليدكننده داخلي حضور دارند. نتيجه چنين حضور و فعاليتي اين است كه 70درصد از قطعات متحرك به‌كار رفته در صنعت مترو توليد شركت‌هاي داخلي است. محسن نايبي، مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران صبح ديروز پس از مراسم افتتاحيه اين نمايشگاه گفت: خدارا شاكريم كه براي دومين سال متوالي توانستيم با تجميع توليدگران داخلي در كنار هم و برپايي اين نمايشگاه، گام بزرگي در جهت اشتغال‌زايي و خودكفايي ملي برداريم.

وي با اشاره به همكاري تنگاتنگ با دانشگاه‌هاي صنعتي كشور ازجمله دانشگاه شريف و دانشگاه علم و صنعت در جهت علمي كردن صنعت مترو افزود: در حال حاضر ارتباط علمي با اين دانشگاه‌ها و انجام پروژه‌هايي با حضور دانشجويان تحصيلات تكميلي برنامه‌ريزي شده است. مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران افزود: دومين «نمايشگاه مشاركت توليدكنندگان ايراني در صنعت مترو» شاهد حضور پررنگ شركت‌هاي ايراني با انگيزه‌اي است و اميدواريم اين دلگرمي براي همه صنعتگران ايراني به‌وجود ‌آيد تا در صنعت عظيم حمل‌ونقل مترو كه يك صنعت رو به گسترش است همكاري بيشتري داشته باشند.

به گفته نايبي اولويت برنامه‌هاي مترو در سال 94و 95توليد قطعات داخلي به همراه اشتغال زايي، كم كردن معضل بيكاري در كشور و كاهش وابستگي به كشورهاي خارجي است. وي در ادامه از ايراني شدن حدود 70درصد از قطعات متحرك به‌كار رفته در صنعت مترو خبر داد. مديرعامل شركت بهره‌برداري متروي تهران با اشاره به افزايش 20درصدي توليد قطعات ساخت داخل از نمايشگاه اول تا نمايشگاه دوم ادامه داد: اگر قطعه‌اي در مجموعه مترو نباشد قطاري از حركت مي‌ايستد بنابراين همكاري توليدگران داخلي مي‌تواند ما را از وابستگي به كشورهاي ديگر بي‌نياز كند. طبق اطلاعات ارائه شده از سوي نايبي در سال گذشته حدود 10ميليارد تومان قطعات داخلي توليد شده كه تهيه مشابه خارجي اين قطعات حدود 70ميليارد تومان هزينه داشت.

قائم مقام مركز توسعه خودكفايي دانشگاه صنعتي شريف نيز درباره اين نمايشگاه گفت: تعداد شركت‌كنندگان در دومين نمايشگاه توليد‌كنندگان ايراني در صنعت مترو بيش از سال گذشته است و اين نشان‌دهنده تمايل بيشتر توليدكنندگان داخلي براي همكاري در صنعت مترو است. دكتر شبيري اظهار داشت: در حال حاضر مركز توسعه خودكفايي دانشگاه صنعتي شريف مشاور شركت بهره‌برداري متروي تهران در توليدات برخي قطعات است و نظارت بر فرايند ساخت توليدات را ارزيابي مي‌كند.

  • تأثير مثبت بر توليدكنندگان صنايع

پس از افتتاح نمايشگاه مشاركت توليد كنندگان ايراني در صنعت مترو، هيأتي از وزارت صنايع و دولت كشور چك از نمايشگاه مشاركت توليدكنندگان ايراني در صنعت مترو بازديد كردند. ويليام ري، مديرعامل يك شركت توليدكننده قطعات حمل‌ونقل ريلي از كشور چك درخصوص برپايي اين نمايشگاه اظهار داشت: برگزاري اينگونه نمايشگاه‌ها تأثير بسيار مثبتي براي همكاري توليدكنندگان در تمام صنايع دارد. وي با اشاره به اينكه ايران مي‌تواند در بحث صنعت حمل‌ونقل ريلي حرف‌هاي زيادي براي گفتن داشته باشد، ادامه داد: امروز با بازديد از اين نمايشگاه مشتاق به ديدن متروي تهران و توليدات و طراحي داخلي آن شدم.

کد خبر 321969

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha