شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۱
۰ نفر

همشهری دو : شهید سجاد عفتی، شهید ۲۹ساله مدافع حرم یکی دیگر از شهدایی است که پس از ۲سال مبارزه با نیروهای داعش در عراق برای دفاع از حرم حضرت زینب(س) به سوریه رفت و در یکی از عملیات‌های مهم به‌دست نیروهای تکفیری در شب شهادت امام حسن عسکری(ع) به شهادت رسید.

دختر شهید سجاد عفتی

سعيده جمالي، همسر اين شهيد كه از او دختر ۴ ساله‌اي به نام ثنا به يادگار دارد با بيان اينكه همسرش پسرخاله او بود و سال ۸۸ با يكديگر ازدواج كردند مي‌گويد: ۱۰ روز بعد از شروع زندگي‌مان او به عضويت سپاه پاسداران درآمد و مشغول به‌كار شد. علاقه زيادي به ائمه‌اطهار(ع) داشت و هروقت نام آنها برده مي‌شد اشك مي‌ريخت. سجاد ورزشكار بود و در رشته كشتي فعاليت مي‌كرد. بدن ورزيده‌اي داشت و هميشه تأكيد مي‌كرد كه يك بسيجي بايد با حفظ قدرت بدني براي دفاع از كشور و ولايت آماده باشد. در فتنه۸۸ با بصيرت عمل كرد و با حضور مستمر در آشوب‌هاي سال۸۸ اجازه وارد شدن كوچك‌ترين خدشه‌اي به حريم ولايت و امنيت كشورش را نداد. پدر همسرم از جانبازان ۷۵درصد جنگ است و سجاد هميشه به پدرش افتخار مي‌كرد و مي‌گفت آرزويم شهادت است و اميدوارم به اين آرزو برسم.

او از بسيجيان شهريار بود و همه دوستان او از مردم‌دار‌بودن سجاد و احترام گذاشتن به ديگران براي من مي‌گفتند. خيلي با معرفت بود و رابطه عاطفي بسيار زيادي با دخترمان داشت. وقتي داعش در عراق جنگ به راه انداخت و نيروهاي ايراني براي دفاع از حرمين امامان به نبرد با داعش مي‌رفتند سجاد بلافاصله براي رفتن به عراق داوطلب شد. 2سال در عراق و سوريه جنگيد و هر بار كه بعد از مدتي به خانه بازمي‌گشت به سرعت دوباره براي بازگشت آماده مي‌شد. ماموريت‌هايي كه مي‌رفت ۴۵ روزه بود و وقتي بازمي‌گشت دخترمان را در آغوش مي‌گرفت و ساعت‌ها كنارش مي‌نشست. مي‌گفت ما ادامه‌دهنده راه امام‌حسين(ع) و شهداي هشت سال دفاع‌مقدس هستيم و نبايد اجازه بدهيم حرم اهل‌بيت(ع) به‌دست نااهلان بيفتد. او ۵ مرتبه براي عمليات به حلب اعزام شد.

آخرين باري كه براي ماموريت و حضور در عمليات به سوريه رفت با من و دخترمان خداحافظي كرد و از من خواست تا بعداز شهادت از دخترمان مراقبت و او را در مكتب قرآن تربيت كنم. در آخرين عمليات بعد از بازگشت از طريق بي‌سيم به آنها اطلاع دادند يك گروه از رزمندگان مسير بازگشت را گم كرده و در ميان دشمن گرفتار شده‌اند. سجاد به همراه چند رزمنده ديگر براي آزادكردن رزمندگان از محاصره دشمن به آنجا بازگشت، بعداز آزادكردن آنها هنگام بازگشت در كمين نيروهاي داعش و تكفيري كه پايين يك ساختمان چهار طبقه مخفي شده بودند به دام افتادند و سجاد با اصابت گلوله شهيد شد و همرزمش نيز قطع نخاع شد. شهادت سجاد مصادف با شب شهادت امام حسن عسكري(ع) بود و او به آرزويش كه شهادت بود رسيد. هميشه تأكيد داشت كه ما نبايد بمانيم بلكه بايد برويم و از حرم حضرت زينب(س) دفاع كنيم.

من افتخار مي‌كنم كه توفيق و عنايت الهي شامل حالم شد كه شهيد عزيزمان را به امام عصر(عج) تقديم كنيم و اميدواريم شفيع ما در روز قيامت باشد. او ادامه‌دهنده راه امام حسين(ع) و شهداي هشت سال دفاع‌مقدس بود و نمي‌خواست حرم اهل‌بيت(ع) به‌دست نااهلان بيفتد.

آيه ۱۵۴ سوره مباركه بقره تاكيد دارد كه شهدا همواره زنده هستند و در سفره الهي روزي مي‌خورند و اين افتخاري بس بزرگ است. خدا را شاكر هستيم كه دخترم ثنا تا ابد سربلند است و از خداي متعال مي‌خواهيم كه توفيق شهادت نصيب همه كند. همه بايد به آيات الهي درخصوص زنده‌بودن شهدا يقين قلبي داشته باشيم و بدانيم كه ناظر بر اعمال ما هستند به‌ويژه مسئولان كه بايد بدانند كه شهدا ناظر بر اعمال آنان هستند. اميدوارم با رشادت‌هاي رزمندگان نسل كفار و داعش از روي زمين ريشه‌كن شود.

کد خبر 321714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha