همشهری آنلاین: رئیس جمهوری آمریکا در آخرین نطق خود درکنگره گفت که ایران برنامه هسته ای خود را کاهش داده و محموله اورانیوم غنی شده را خارج کرده است.

به گزارش ایرنا اوباما بامداد امروز چهارشنبه به وقت تهران گفت که با ایجاد یک ائتلاف جهانی و به کارگیری تحریم ها و اصول دیپلماسی از دسترسی ایران به سلاح هسته ای جلوگیری کرده و در نتیجه این رویکرد ایران برنامه های هسته ای خود را تخفیف داده و محموله های اورانیوم غنی شده اش را خارج کرده و جهان از درگیر شدن در یک جنگ دیگر خودداری ورزیده است.

اوباما در حالی این سخنان را در آخرین نطق خود در کنگره آمریکا در دوران ریاست جمهوریش بیان کرد که جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته ای این کشور صلح آمیز بوده و طبق بازرسی ها و حتی اسناد منابع اطلاعاتی آمریکا نیز تاکنون سندی دال بر تخطی ایران از مقاصد صلح آمیز در برنامه ای هسته ایش یافت نشده است. در مورد گفت و گوهای هسته ای با گروه 1+5 نیز قصد ایران از ابتدا شفاف سازی این برنامه برای رفع تحریم های یک جانبه آمریکا و متحدانش و شورای امنیت سازمان ملل اعلام شده است.

رئیس جمهوری آمریکا همچنین بزرگترین اولویت کشورش در جهت تغییر و بازسازی نظام جهانی را حفاظت از امنیت مردم آمریکا و مبارزه با شبکه های ترویستی ذکر کرد و افزود: گرچه گروه داعش و سایر گروه های تروریستی خطری جدی علیه مردم کشورش محسوب می شوند، اما نباید آنها را تهدیدی علیه حیات ملی آمریکا شمرد.

وی گفت: باور به اینکه گروهی از افراد که در پشت کامیون ها ویا درگاراژ خانه ها به طرح توطئه ها مشغولند تهدیدی علیه حیات ملی آمریکا محسوب می شوند، همان چیزی است که گروه داعش می خواهدالقا کند تا بتواند جوانان را به سوی خود بکشد.

کد خبر 321446

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha