شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

هشمهری آنلاین: شاید عجیب به نظر برسد؛ اما موبایل‌ها شاید غذا خوردن شما را کنترل کنند.

افرادی که رژیم می‌گیرند به زودی خواهند توانست عکس غذایی را که می‌خورند با دوربین تلفن همراه به یک کامپیوتر بفرستند تا به طور دقیق اندازه غذاها در بشقاب آنها اندازه‌گیری کند و بعد بازخورد لازم را برای آنها بفرستند.

به گزارش لایوساینس این پروژه برای افرادی که در سایت‌های آنلاینی نظیر سایت www.myfoodphone.com مشترک هستند، انجام خواهد شد.

این سایت‌ها عادات خوردن این افراد را با تجزیه و تحلیل و مورد انتقاد قرار دادن غذاها از طریق عکس‌های فرستاده شده از طریق موبایل مورد بررسی قرار می‌دهند.

اما مشکل به گفته کارول بوشی از بخش غذا و تغذیه دانشگاه پوردو این است که متخصصان تغذیه‌ای که در حال حاضر چنین تصویرهایی را ارزیابی می‌کنند، نمی‌توانند شناسایی درست غذا را انجام دهند، و در میزان و نوع غذاها اشتباه می کنند.

بوشی و همکارانش در پروژه‌ای که موسسه‌های ملی بهداشت آمریکا هزینه آن را تامین کرده قرار است با حذف کردن "پایش‌گری انسانی" از این معادله این مشکل را حل کنند.

آنها به دنبال طراحی نرم‌افزاری هستند که بتواند بهتر اندازه و محتوای غذایی عکس‌های گرفته شده به وسیله دروبین‌های موبایل‌‌ها از غذاها را مورد ارزیابی قرار دهد.

بوشی می‌گوید: "ما می‌خواهیم نیاز به نگاه داشتن یادداشت‌های روزانه در مورد غذاهای مصرفی را برطرف کنیم و این روند را تا حد امکان مکانیکی کنیم، تا تعداد بیشتری از افراد بتوانند از این وسائل استفاده کنند."

این "متخصص تغذیه دیجیتال‌شده" دیگر دچار خطای انسانی نخواهد شد که مشکل عمده در رویکرد عکس گرفتن از غذا برای رژیم گرفتن است.

بوشی می‌گوید: "بسیاری از افراد درباره این که چه غذاهایی سالم هستند، دچار سردرگمی هستند. ما می‌خواهیم وسیله‌ای مناسب را در اختیار مردم قرار دهیم تا بدانند چه باید بخورند."

کد خبر 32140

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تغذیه و آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز