دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸
۰ نفر

حجت‌الاسلام دکترمحمدرضا زائری: حوادث اخیر منطقه به‌طور کلی و ۲ رویداد اخیر هفته‌های گذشته یعنی فاجعه زاریا در نیجریه و شهادت شیخ نمر در عربستان به‌طور خاص موقعیت مناسبی برای تبیین مظلومیت پیروان اهل‌بیت(ع) فراهم کرده بود

زائری

 و می‌توانست به خوبی چهره حقیقی وهابیت را به همه نشان دهد و پشت پرده تروریست‌های عربستان سعودی را رسوا سازد.

متأسفانه اتفاقات مشكوك و عجيبي كه در حمله به كنسولگري عربستان در مشهد و سفارت عربستان در تهران رخ داد باعث شد تا نقشه هوشمندانه‌اي كه وهابيت صهيونيستي طراحي كرده بود تا حد زيادي به هدف برسد.اينك ديگر مسئله نه‌تنها محكوميت وهابيان تروريست و شهادت دردمندانه پيروان مظلوم اهل‌بيت(ع) نيست بلكه برعكس، ظالم به جاي مظلوم نشسته و مدعي شده است. حالا مسئله ما شده قطع رابطه عربستان، سودان و جيبوتي ! كه در عين تلخي و سوگمندي جنبه طنز و فكاهه پيدا كرده است.

مدت‌هاست حاكميت خبيث عربستان سعودي كه ريشه صهيونيستي دارد و منشأ توليد بزرگ‌ترين گروه‌هاي تروريستي مثل القاعده و داعش است نمايش مدنيت راه انداخته و جبهه ضد‌تروريسم تشكيل داده و حالا عده‌اي از نيروهاي داعش را همزمان با مرحوم شهيد شيخ نمر اعدام كرده است.حالا قضيه را از چشم مخاطبان جهاني ببينيد كه فعلا عكس‌هاي هجوم شيعيان ايراني و آتش سوزي كنسولگري عربستان را تماشا مي‌كنند !

فرض كنيد هيچ دليل و مدرك قانوني براي اتهام دستگاه‌هاي امنيتي عربستان به دخالت و طراحي هدفمند حمله به سفارت و كنسولگري نداريم، اما مي‌توان به شفافيت و وضوح انتفاع آنان را از اين وضعيت دريافت.نخست حادثه هتل مشهد و تلفات زوار سعودي رخ داد. سپس خبر تجاوز به 2نوجوان ايراني در جده منتشر شد. بعد از حوادثي مانند مكه و منا حالا بهانه جديد اعدام شيخ نمر فراهم شده است. خب، طبيعي است كه عوامل نفوذي دشمن خودشان بساط آشوب و بلوا به راه بيندازند. من اگر جاي سعودي‌ها بودم خودم آتش سوزي را راه مي‌انداختم و بهترين بهره‌برداري تبليغاتي را عليه شيعه مي‌كردم!

اصل اين جريان‌هاي تروريستي براي اين شكل گرفت كه موفقيت انقلاب اسلامي ايران در جذب مخاطبان جهاني را تحت‌الشعاع قرار دهد و تصويري خشن و جنايتكارانه و سياه از مسلمانان ارائه كند و حالا خودمان هم داريم همان نقشه را كامل مي‌كنيم !
به جاي نمايش عقلانيت، معنويت و عدالت شيعي، حمله و غارت نشان مي‌دهيم و به جاي ترويج اعتدال شيعي در چپاول اموال سفارت عكس سلفي مي‌گيريم!

آن همه روايت سوزناك «كونوا لنازينا» و آن همه حديث دردمندانه «لا تكونوا علينا شينا» را فراموش كرده‌ايم و درست برعكس عمل مي‌كنيم! مسئول اين وضعيت كيست جز آنان كه به جاي تقويت تفكر و انديشه در كوره احساسات و عواطف دميدند و سرمايه‌هاي جوان تشيع را صرفا به شور مداحي حاج فلان و حاج بهمان مشغول كردند؟ بزرگ‌ترهايي كه به جاي ترويج تفكر و انديشه همه‌اش بر حماسه و عاطفه تأكيد داشته‌اند ؟ صداوسيمايي كه در برنامه‌هاي ديني و مناسبتي‌اش پخش برخي مجالس روضه بر محتواي غني فكري روايات اهل‌بيت(ع) غلبه دارد؟

امروز مسئول فاصله‌گرفتن لحظه به لحظه بخش عمده‌اي از مخاطبان نسبت به ارزش‌هاي ديني و آرمان‌هاي انقلابي كيست؟ مسئول اين وضعيت فجيع يخرجون من دين الله أفواجا! كيست؟بسياري هم مي‌فهمند و در جلسات خصوصي بسيار تند و صريح سخن مي‌گويند اما از ترس فحش‌خوردن در سطح عمومي به روي خودشان نمي‌آورند!

برخي بزرگ‌ترهاي‌مان كه خوشدلانه مشغول دعاي خير و مناجات‌اند و برخي كوچك‌ترهايمان هم بيش از دين محمد
و آل محمد(ص) نگران آبرو و آينده خودشان و موقعيت اجتماعي‌شان هستند !و در اين ميان آنچه لطمه مي‌بيند و آسيب مي‌پذيرد موقعيت حساس وحدت اسلامي و جبهه مقاومت مستضعفين در مقابل استكبار جهاني و استثمار غربي است.

  • مدرس دانشگاه، نويسنده و كارشناس فرهنگي
کد خبر 321303

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha