همشهری‌آنلاین: تعدادی از اعضای هیئت علمی جشنواره شعر فجر و نیز علی صالحی معاون فرهنگی وزیر به عیادت حمید سبزواری رفتند.

 حمید سبزواری

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل ایسنا، در این دیدار علاوه‌ بر سیدعباس صالحی، افرادی چون جواد محقق، حسین آهی، اسماعیل امینی، علی‌محمد مودب و مهدی قزلی، مدیر بنیاد شعر و ادبیات داستانی حضور داشتند.

در این دیدار محسن ممتحنی فرزند حمید سبزواری  درباره وضعیت عمومی این شاعر پیشکسوت انقلاب گفت: حال ایشان نسبت به روزهای گذشته بهتر است. خوشبختانه در حال حاضر بعد از چند روز توانستند غذا بخورند و حافظه‌شان بازگشته است.

او درباره بازدید‌ها بیان کرد: به علت آن‌که ما خبری از بیماری ایشان نداده بودیم، روزهای اول کسی به دیدن‌شان نیامد، اما از زمانی که دوستان مطلع شدند به صورت تلفنی یا حضور از حوزه هنری، دفتر مقام معظم رهبری، وزارت ارشاد و ... حال ایشان را جویا شدند.


 در این دیدار سیدعباس صالحی به بالین حمید سبزواری، شاعر انقلاب رفت و با نزدیکان او صحبت کرد.

همچنین مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان درباره علت این حضور به خبرنگار ادبیات ایسنا گفت: امروز اولین جلسه هیأت علمی جایزه شعر فجر برگزار شد و به علت آن‌که استاد سبزواری از بزرگان شعر انقلاب، فردی موثر در جشنواره شعر فجر بودند تصمیم گرفتیم حال که ایشان در بستر بیماری هستند، به ایشان سر بزنیم. به همین علت تصمیم بر این شد که قبل از ورود به فاز اجرایی جشنواره، به دیدار ایشان بیاییم؛ زیرا ایشان از ستون‌های شعر انقلاب هستند.

اسماعیل امینی، دبیر علمی جشنواره شعر فجر نیز اظهار کرد: پیش از این ما به بزرگانی همچون مظاهر مصفا، نجف دریابندری و ابوالحسن نجفی که در بستر بیماری بودند سر زدیم. البته قبل از ما افراد دیگری هم برای دیدن ایشان به بیمارستان آمده‌اند. خوشبختانه امروز سرحال شده‌اند. امیدوارم بهتر شوند و سایه‌شان بر سر شعر انقلاب بماند. من پیش‌تر شاهد بهجت و سرور سبزواری بودم و تنها کاری که از من برمی‌آید، این است که امیدوار باشم که از تخت جدا شوند.


امینی با این اعتقاد که حضور عکاسان و خبرنگاران در دیدارها ضرورت ندارد، اظهار کرد: اگر خود من مریض می‌شدم و خبرنگارها و عکاس‌ها این چنین بالای سر من حضور پیدا می‌کردند، قطعا خوشم نمی‌آمد. اما درباره حضورم باید بگویم دیدار از افرادی که معلم، استاد، دوست یا همکار ما بودند در این وضعیت کاری است که همیشه اهالی ادب انجام می‌دهند. همچنین درباره خبرهای خوشایند مثل عروسی‌ وظیفه اخلاقی ماست که به دیدار بزرگان برویم. این وظیفه اداری ما نیست، بلکه وظیفه اخلاقی است که در عالم شعر همیشه انجام می‌شود. این مراودات، مراودات رسمی نیستند و ما با عنوان‌های رسمی خود مثل مدیر جشنواره این‌جا نیامده‌ایم، بلکه آمده‌ایم تا استاد و دوست خود را ببینیم.

همچنین جواد محقق، عضو هیئت علمی جشنواره فجر که در این عیادت حضور داشت درباره روزهای همکاری‌اش با حمید سبزواری گفت: من سال‌ها قبل از انقلاب آقای سبزواری را در جُنگ‌های ادبی دیده بودم. همچنین در سال‌های اول انقلاب یعنی 58 و 59 نیز خدمت ایشان رسیده بودم. در جلسات شعر متعدد نیز در این سال‌ها برای بررسی و شعرخوانی همراه ایشان در استان‌های مختلف از جمله استان‌های مرزی درگیر جنگ حضور داشتم.

او درباره وضعیت عمومی سبزواری گفت: استاد سبزواری در حال حاضر سال‌هایی را می‌گذراند که همه ما باید چشم‌انتظار آن باشیم. این سال‌ها همراه با پیری، ناتوانی و کسالت است که با بالا رفتن سن، همه ما به آن دچار خواهیم شد.

محقق درباره سبک شعری سبزواری بیان کرد: سبزواری ضمن این‌که شاعری فطری بود، طبعِ روانی داشت و در سال‌های بعد از انقلاب مخصوصا در حوزه سروده‌های انقلابی نه تنها یکی از شاخص‌ترین، بلکه در دهه اول و دوم بهترین چهره این حوزه بود. همچنین در حوزه موسیقی انقلابی یاد ایشان همراه همه ما خواهد بود.

کد خبر 321054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha